زیارت بقاع متبرکه در نوروز(1)؛

امامزاده‌ای که بزرگترین گنبد را در خاورمیانه دارد + تصاویر

بارگاه زیبای امامزاده آقا علی عباس و شاهزاده محمد(ع) از فرزندان امام موسی کاظم(ع) در شهر بادرود استان اصفهان واقع شده است.

امامزاده ای که بزرگترین گنبد در خاورمیانه را داردبه گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آقا علی عباس و شاهزاده محمد (علیهما السلام) فرزندان امام موسی کاظم(ع) بودند که به قصد دیدار امام رضا(ع) از مدینه به ایران آمدند.

پس از قبول اجباری ولایت عهدی از طرف امام رضا(ع) در نزد مأمون، عده‌ای از اصحاب و یاران حضرت از جمله حضرت آقا عباس(ع) و شاهزاده محمد(ع) از مدینه به شوق دیدار برادر  زیارت امامشان رهسپار دیار طوس شدند.

اما زمانی که به ایران رسیدند با خبر شهادت مظلومانه امام هشتم(ع) به دست خلیفه عباسی و دستورش مبنی بر شهادت رساندن سادات هاشمی مواجه شدند. هر یک از سادات در گروهی که به ایران عزیمت کرده بودند به نقاط مختلفی رفتند تا از گزند دشمنان در امان بمانند.

امامزاده ای که بزرگترین گنبد در خاورمیانه را دارد

امامزاده علی عباس و شاهزاده محمد(علیهما السلام) که داغدار شهادت مظلومانه برادر بودند پس از گذر از چندین شهر و روستا وارد کاشان شدند و به شهر «بادرود» یا «بادقدیم» رسیدند. حاکم و مردم بادرود که محبت اهل بیت(ع) را در دل داشتند،‌حدود چهل شبانه روز از آنها پذیرایی  کردند.

برادران داغدار امام هشتم(ع) پس از چهل روز به قصد انتقام خون به ناحق ریخته امام رضا(ع) به همراه اصحاب و یاران، راه کویر را در پیش گرفتند تا به شهر طوس بروند اما هنوز مسیری را در کویر طی نکرده بودند که در جنگی نابرابر به دست سپاهیان مأمون ملعون به شهادت رسیدند و در همان منطقه به خاک سپرده شدند.

امامزاده ای که بزرگترین گنبد در خاورمیانه را دارد

موقعیت جغرافیایی امامزاده آقا علی عباس(ع) و شاهزاده محمد(ع)

آستان مقدس این دو امامزاده بزرگوار در شهرستان بادرود استان اصفهان و 38 کیلومتری شمال غربی نطنز بوده و تا جاده ترانزیت تهران- جنوب 12 کیلومتر فاصله دارد.  نمای داخلی گنبد بارگاه ملکوتی آقا علي عباس و شاهزاده محمد(عليهماالسلام) به گونه ای آینه کاری و گچبری شده که نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند. کاشی کاری انجام شده در اين حرم به سبک دوران صفويه و گورکانی بوده و روی ساختمان حرم هم کتبیه هايی منقش به آياتی از قرآن کريم نصب شده است.

امامزاده ای که بزرگترین گنبد در خاورمیانه را دارد

مهم ترين نکته در بنای امامزاده آقا علی عباس(ع) بارگاه آن است که عنوان بزرگ ترين گنبد خاورميانه را دارد. ارتفاع گنبد 45 متر و قطر آن 23 متر است. همچنين اين بارگاه دو گلدسته به ارتفاع 40 متر و قطر 3/5 متر دارد.

ساختمان حرم در صحنی به مساحت 36 هزار متر مربع ایجاد شده و در اطراف آن زائرسرایی با ظرفیت 400 نفر آماده میزبانی از عشاق اهل بیت(ع) است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۱:۴۴ ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
این امامزاده واقع در بادرود است وهمچنین پبت اوقاف بادرود است و هیچ ربطی به خالداباد ندارد
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا
۱۹:۴۹ ۲۱ تير ۱۳۹۸
اين امامزاده در شهر خالدآباد واقع شده
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۰۰:۳۶ ۲۸ آذر ۱۳۹۶
ایمیل یادم رفته بود لطفا بعد از ویرایش به من اطلاع رسانی کنید
ممنون از این همه زحمات
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۰۰:۳۲ ۲۸ آذر ۱۳۹۶
این گنبد و بارگاه ملکوتی در بادرود نیست بلکه در مجاورت با دو شهر خالدآباد و بادرود است
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۴۱ ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
این امامزاده 12 کیلومتری بادرود است و ثبت اداره اوقاف بادرود است و هیچ ربطی به خالداباد ندارد
آخرین اخبار