مدیر تئاتر مولوی خبر داد:

رایزنی‌ برای طرح توسعه تئاتر مولوی/ شانه خالی کردن مسئولان در بازسازی این مرکز

امیرحسین حریری، مدیر مرکز تئاتر مولوی از افت و خیزهای سال 94 و برنامه‌های سال 95 گفت.

امیرحسین حریری رئیس مرکز تئاتر مولوی در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص افت و خیزهای این مرکز در سال 94 گفت: بازسازی مولوی از سال 93 آغاز شد و طبق برنامه‌ریزی‌ها و گستردگی‌ این پروژه‌ در سال 94 هم ادامه داشت. بزرگترین مشکل این مرکز که نزدیک به چهار دهه هنرمندان را با سختی مواجه کرده، نبود ارتفاع مفید برای سالن بود. به همین سبب بخش عمده‌ بازسازی  نیز به این امر اختصاص پیدا کرد تا شاهد شروع فعالیت‌ مجموعه‌ای در شان هنرمندان باشیم.

وی ادامه داد: با همه‌ مشکلات اقتصادی و یا اداری که برای تکمیل این پروژه وجود داشت؛ خوشبختانه مرکز مولوی با حداقل تاخیر آماده بهره‌برداری شد و در جشنواره تئاتر فجر نیز به جمع سالن‌های میزبان پیوست و به گواه هنرمندان و مخاطبین این مجموعه توانسته آبروی تئاتر دانشگاهی باشد.

 حریری درباره کم‌توجهی و حمایت‌های سازمان‌ها در روند بازسازی مولوی بیان کرد: بازسازی این مرکز یک اتفاق درون دانشگاهی نبود؛ چرا که به لحاظ کارکرد پروژه بازسازی مرکز تئاتر مولوی فرا دانشگاهی و سراسری است. به همین سبب هر نهاد و سازمانی  که در زمینه‌ فرهنگ و هنر و مشخصا تئاتر فعالیت می‌کند، باید به نحوی در بازسازی مولوی ورود می‌کرد. به عقیده من این مرکز یکی از رگ‌های تئاتر کشور است و گذر زمان تاثیر آن در فرهنگ را به خوبی نشان داده؛ اما با چنین پیشینه‌ای ما شاهد کم لطفی برخی از نهادها بوده‌ایم.

وی ادامه داد: دانشگاه تهران نقش اصلی را در بازسازی خاستگاه تئاتر دانشگاهی داشت و در زمانی که کسی جرات ورود به این پروژه‌ را نداشت، به تنهایی وارد عمل شد. از آنجایی که نزدیک به 8 درصد از بازسازی به اتمام نرسیده و طرح توسعه مرکز تئاتر مولوی را در برنامه داریم و مبالغی را به مهندسین و پیمانکاران بدهکار هستیم، طبق رایزنی‌ها قول‌هایی را برای تامین اعتبار و مشارکت از سوی شهرداری تهران و وزارت مسکن گرفته‌ایم.

امیرحسین حریری در خصوص طرح توسعه  مرکز تئاتر مولوی اظهار داشت: با امضای تفاهنامه‌ای میان  معاونت فرهنگی وزارت علوم و دانشگاه تهران قرار شد، در جهت گسترش فعالیت‌های راهبردی این مرکز سخت‌افزارهایی فراهم شود به همین منظور دانشگاه تهران برای الحاق ساختمان‌های مجاور تئاتر مولوی به این مرکز پیش قدم شده است تا این اتفاق در آینده محقق شود.

وی در خصوص برنامه‌های تئاتر مولوی در سال 95 گفت: مرکز تئاتر مولوی با هدف کشف استعدادهای جوان و معرفی و حمایت آنان، قدم بر می‌دارد تا آموزه‌های آکادمیک دانشجویان را به مرحله عمل برساند. به همین منظور امکان اجرای آثار برگزیده جشنواره تئاتر دانشگاهی و برگزیدگان و واجدین شرایط فراخوان مرکز مولوی را در سال جدید فراهم کرده‌ایم.

وی ادامه داد: درخواست‌های ثبت شده بر اساس فراخوان البته بدون تمدید، حدود 400 اثر است. در صورتی که بنا به ظرفیت محدود ما امکان اجرای 20 تا 30 نمایش فارغ التحصیلان از جشنواره‌ها وجود دارد. به علاوه ما با گروه‌‌های نمایشی که ماهیت دانشگاهی و کیفیت قابل قبول داشته باشند، همکاری خواهیم کرد.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار