بجنورد؛

برپایی 1200 پایگاه هلال احمر در کشور

رئیس جمعیت هلال احمر کشور ظهر امروز همراه با روئسای سازمان های امداد و نجات و جوانان با حضور در استان خراسان شمالی از پست های امداد و نجات و ایمنی و سلامت مسافرین نورزی هلال احمر خراسان شمالی بازدید کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ امیر محسن ضیایی گفت: در  نوروز امسال جمعیت هلال احمر در بخش های  نرم افزاری، سخت افزاری،منابع انسانی شاهد پیشرفت و افزایش است و تلاش می کنیم سال به سال این آمادگی و پیشرفت بیشتر شود.

ضیایی افزود : جمعیت هلال احمر هم اکنون در کشور  1200 پایگاه ثابت ، سیار و موقت با 25 هزار امدادگر و نجاتگر، 3 هزار دستگاه خودرو خدمات ارائه می کند و در حال حاضر توانایی اسکان اضطراری 90 هزار نفر را در کشور دارد و بیش از 1500 پزشک و پرستار هم در کنار نجاتگران خدمات سلامت را ارائه می کنند.

وی با اشاره به طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی گفت: در این طرح ما 20 هزار جوان آموزش دیده داریم که در پایگاه ها مباحث ایمنی و سلامت را به مردم ارائه می کنند.

برپایی 1200 پایگاه هلال احمر در کشور

همه استان های کشور به بالگرد مجهز می شود

رئیس جمعیت هلال احمر در خراسان شمالی از تجهیز ناوگان هوایی خبر داد و گفت : ما در حال حاضر منتظر دریافت بالگرد های جدید هستیم و تعهد ما این است که به هر استان یک فروند بالگرد اختصاص داده شود .

ضیایی افزود :  از یک سال پیش مذاکرات برای خرید بالگرد انجام شده و امیداوریم در سال آینده با تزریق اعتبارات جدید شاهد تسریع در  دریافت بالگرد ها باشیم.
به گفته وی در حال حاضر 19 بالگرد در استان های کشور مستقر  و خدمات امداد هوایی ارائه می کنند  .

رئیس جمعیت هلال احمر از اجرای  طرح سلامت یار که با انعقاد تفاهم نامه با وزارت بهداشت اجرا می شود خبر داد و افزود : در این طرح 10 بیارستان و بیش  از 500 نفر داوطلب آموزش دیده کار های غیر پزشکی و حمایت های عاطفی را  ارائه می کنند .


انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.