ارومیه؛

کسب رتبه ممتاز آذربایجان غربی در فعالیت های قرآنی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در بازرسی سال 94، با کسب نمره 98 از 100 موفق به کسب رتبه ممتاز در فعالیت های قرآنی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ حجت الاسلام ناصر جوانبخت به تشریح برنامه های معاونت فرهنگی و اجتماعی پرداخت و افزود: برگزاری اختتامیه مسابقات قرآنی استان در حد رقابت های قرآنی کشوری، موضوعی است که داوران قرآنی سازمان بر آن اذعان کردند و موجب شد که ستاد سازمانی ضمن تقدیر، آذربایجان غربی را به عنوان میزبان مسابقات کشوری قرآن کریم در سال 96 اعلام کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با اشاره به درخشش قاریان استان در مسابقات کشوری و بین المللی قرآن کریم در سالهای گذشته، تصریح کرد: سوابق و افتخارات قرآنی استان آذربایجان غربی در سال های اخیر باعث شده است استان به عنوان قطب قرآنی کشور شناخته شود.

وی با اشاره به اجرای طرح سراسری تربیت حافظان قرآن کریم گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه خود را مکلف به تربیت یک میلیون حافظ و قاری قرآن کرده بود و با اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم در دوره چهارساله موفق به تحقق بیش از این آمار شد.

حجت الاسلام جوانبخت گفت: خوشبختانه بیش از 28 هزار نفر در آذربایجان غربی در چهار سال گذشته در طرح تربیت حافظان قرآن کریم شرکت داشتند.

وی به اجرای چهارمین مرحله طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم اشاره کرد و گفت: امسال 15410 نفر برای شرکت در کلاس های تربیت حافظان نام نویسی کرده بودند که از این تعداد 12 هزار نفر در آزمون کتبی این طرح ملی قرآنی شرکت کردند.

حجت الاسلام جوابخت از فعالیت 5 مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم در آذربایجان غربی خبر داد و گفت: این مراکز تخصصی حفظ قرآن در شهرستان های ارومیه، خوی، تکاب و میاندوآب با حضور مربیان مجرب در راستای تربیت حافظ قرآن کریم در سطوح مختلف فعالیت دارد.

وی گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در بازرسی سال 94، با کسب نمره 98 از 100 موفق به کسب رتبه ممتاز در فعالیت های قرآنی شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: ماحصل فعالیت های قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی تربیت 28 حافظ کل، 70 نفر حافظ 20 جزء است که به اذعان خود افراد کلاس های تربیت حافظان قرآن کریم بیشترین سهم را در موفقیتشان داشته است.

وی در پایان از اجرای همایش تجلیل از دانش آموزان، پژوهشگران و اساتید نخبه اتان با همکاری بنیاد البرز خبر داد و گفت: این همایش که به جایزه نوبل ایرانی معروف است، هفتم اردیبهشت ماه سال آینده با حضور نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و مسؤولان بنیاد البرز و استانی به منظو ر تجلیل از 90 دانش آمور نخبه برگزار می شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.