بشار جعفری: روس‌ها با تصمیم مشترک پوتین و اسد به سوریه آمدند/با تروریست‌ها بر سر یک میز نمی‌نشینیم

رئیس هیئت دولت سوریه در مذاکرات ژنو تصریح کرد: نیروهای روسیه با تصمیم مشترک پوتین و اسد به سوریه آمدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، "بشار جعفری،" رئیس هیئت دولت سوریه در مذاکرات ژنو پس از دیدار با استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه در ژنو گفت: روس ها با تصمیم مشترک بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به سوریه آمدند برای همین تصمیم عقب نشینی نیروهای روسی از سوریه تنها از جانب روسیه گرفته نشده است.

وی افزود: ما با دی میستورا درباره تروریست هایی صحبت کردیم که از طریق مرزها با ترکیه، اسرائیل و اردن وارد سوریه می شوند.

جعفری تصریح کرد: ما خواهان این شدیم که با بقیه قطعنامه های شورای امنیت درباره بحران سوریه از جمله قطعنامه 2253 با جدیت برخورد شود.

وی گفت: مسائل اصلی در مذاکرات غیرمستقیم اعلام نظام فدرالی در سوریه را باطل می کند و تمامی درخواست ها برای وحدت ملی سوریه است.

جعفری گفت: دیدار ما با دی میستورا سازنده و مفید بود و ما به مسائل و بررسی اقدامات عملی پرداختیم که می تواند راه را برای مذاکرات سوری - سوری بدون پیش شرط باز کند. 

وی گفت: کردها بخش مهمی از سوریه هستند و هرگونه تلاش برای ایجاد اختلافات در این باره شکست خواهد خورد.

جعفری گفت: ما امروز درباره تضمین نمایندگی گروه وسیع تری از مخالفان سوریه برای اجرای بیانیه ژنو و قطعنامه 2254 شورای امنیت با دی میستورا صحبت کردیم. در قطعنامه 2254 شورای امنیت آمده است که فرستاده سازمان ملل باید خواهان حضور گروه وسیع تری از مخالفان سوریه باشد. این از اختیارات فرستاده سازمان ملل است.

وی تأکید کرد: پس از تکمیل شروط درباره شکل و ظاهر مذاکرات اکنون از ظاهر به مضمون و اصل موضوع منتقل می شویم. هیئت دولت سوریه به هیچ وجه با تروریست ها بر سر یک میز نمی‌نشیند این درحالی است که مذاکره کننده ارشد مخالفان یک تروریست است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۲۶ اسفند ۱۳۹۴
لطفا در مورد پروژه هارپ مقاله ای تهیه کنید
آخرین اخبار