گشایش نخستین نمایشگاه نقاشی صلح و دوستی

سر کنسول جمهوری اسلامی افغانستان در خراسان رضوی گفت : پتانسیل و ظرفیت های بالقوه نوجوانان و جوانان پناهنده در عرصه هنر و نقاشی می تواند در پایداری صلح و آرامش کشور افغانستان کمک کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی ، راغی در مراسم گشایش نخستین نمایشگاه نقاشی صلح و دوستی کودکان و نوجوانان ایران و افغانستان در مهمانشهر تربت جام افزود : کشور افغانستان از ظرفیتهای اقتصادی و اجتماعی جدید برخوردار شده است که با حضور جوانان پناهنده می توان از فرصت های و ظرفیتهای موجود استفاده مطلوب تری گردد.

وی گفت : کشور افغانستان در حال حاضر آماده و پذیرای علاقه مندان و جوانان پناهنده در بخش های مختلف برای تسریع و تسهیل شدن فرآیند سازندگی و ساختن ساختارهای اقتصادی است.

سر کنسول جمهوری اسلامی افغانستان در خراسان رضوی با بیان اینکه کشور افغانستان توانسته گام های موثری در توسعه ساختارهای اجتماعی و فرهنگی بردارد افزود : ما ازتمام ظرفیتهای موجود پناهندگان در ایران استفاده می کنیم.

راغی از خدمات ارزنده ایران به مهاجرین افغانی تشکر و قدردانی کرد .

مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی استان خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: بر پایی نمایشگاه نقاشی صلح و دوستی توسط نوجوانان و جوانان مهاجر درمهمانشهر در راستای برنامه ریزی فرهنگی و هنری در محل مهمانشهر تربت جام بوده است.

اعجمی افزود: در بین جوانان پناهنده مهمانشهر تربت جام ظرفیتهای بالایی وجود دارد که با تلاش جمهوری اسلامی ایران این ظرفیتها از بالقوه به بالفعل تبدیل شده است.

وی اظهار امیدواری کرد دولت افغانستان و سازمان های فرهنگی این کشور بتواند با شناسایی هنرمندان، زمینه و بستر را برای تقویت ظرفیتهای مهاجرین بوجود آورند.

نمایشگاه نقاشی صلح و دوستی ایران و افغانستان با همکاری اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی، آموزش وپرورش، فرمانداری و روابط عمومی مهمانشهر تدارک شده بود .

برچسب ها: نمایشگاه ، نقاشی ، صلح ، دوستی ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار