سیستان وبلوچستان؛

جاذبه‌های گردشگری مهرستان گردشگران را فرا می‎خواند

سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مهرستان گفت: جاذبه‌های گردشگری و تفریحی مهرستان گردشگران و مسافران نوروزی را فرا می‎خواند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان اززاهدان؛ابراهیم محمدی افزود: شهرستان مرزی مهرستان با اماکن و جاذبه‌های تفریحی و گردشگری فراوان آماده پذیرایی و استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهرستان افزود: بلندترین نقطه این شهرستان، رشته کوه بیرک است که از مرکز مهرستان شروع و پس از گذر از دهستان بیرک به بخش ایرندگان و شهرستان خاش می‌رسد.

وی ادامه داد: کوه بیرک علاوه بر کاربردهای مهم و استراتژیک دارای طبیعتی بسیار زیبا و در خور توجه با گونه‌های فراوان گیاهان دارویی از قبیل ازگند، کلپوره، گواتک، مور، طوتری، آویشن و غیره است که در سال‌های پر آب بسیاری از مردم و اهالی منطقه برای جمع‌آوری این گیاهان و سایر صمغ‌های دارویی و هم‌چنین قارچ‌های محلی به این منطقه می‌آیند.

محمدی تصریح کرد: جنگل پدگان، قلعه زابلی، منطقه کوهستانی ماهانی، کلک، گیشتوک، آبشار اناران، قعله ایرفشان، سدماشکید علیا، آبشار سیاهینکان در دهستان ایرفشان از دیگر جاذبههای تفریحی و گردشگری شهرستان مهرستان است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار