در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

خوزستان در گرداب گرد و غبار

کارشناس آزمایشگاه هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان گفت: غلظت آلاینده‌های ناشی از گرد و غبار در آبادان، خرمشهر و اهواز به 12 برابر حد مجاز رسیده است.

علیرضا آذریان کارشناس آزمایشگاه هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص کیفیت هوای امروز خوزستانی‌ها اظهار داشت: هم‌ اکنون میزان غلظت گرد و غبار در استان‌های آبادان، خرمشهر و اهواز به میزان 1800میکرو گرم بر متر مکعب و 12 برابر حد مجاز رسیده است.

وی با بیان این‌که غلظت آلاینده‌های شهر اهواز طبق آخرین داده‌های بدست آمده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در ساعت 11 به 700 میکرو گرم بر متر مکعب رسیده و از حد مجاز خود(150) عبور کرده،گفت: هم اکنون هوای اهواز 4.5 برابر حد مجاز گزارش شده است.       

کارشناس آزمایشگاه هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان با اشاره به این‌که هوا ساکن بوده و هیچ بادی پیش بینی نشده، تصریح کرد: کانون‌های این گرد و غبار محلی و برون مرزی بوده و فردا هم شاهد پا برجایی این وضعیت در استان خوزستان خواهیم بود.

آذریان افزود: پراکنش گرد وغبار در کل خاورمیانه از جمله کشور ما وجود داشته و شمال استان خوزستان از جمله دزفول، شوشتر،اندیمشک و قسمت‌های جنوبی و غربی آبادان، شادگان وخرمشهر را درگیر کرده است.

وی گفت: از ظهر روز گذشته استان خوزستان دستخوش توده گرد و غبار با دو جبهه بارشی بوده که حداکثر غلظت آلاینده‌ها به میزان 3 هزار و 20 برابر حد مجاز به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/                                                                                                                                                        


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار