كارگردان فیلم کوتاه «تاروپود»:

محتوای فیلم‌های 100 ثانیه‌ای از درون جامعه برخاسته است

خیلی از فیلم‌های 100 ثانیه‌ای محتوای انتزاعی ندارند و پیام آن‌ها دارای جنبه‌های اخلاقی بوده و كاملاً در ارتباط با مسائل و مشكلات مردم ساخته شده است.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ امیر هوشنگ معین  كه با فیلم «تار و پود» برگزیده بخش پویانمایی دهمین جشنواره بین المللی فیلم 100 شد، برگزاری كارگاه های آموزشی كه در رابطه با معرفی جشنواره های خارجی بود را خوب توصیف كرد و اظهار داشت: البته اگر مباحث مطرح شده در این كارگاه ها جنبۀ تئوریك داشت و به مباحث آموزشی فیلم‌سازی و ساخت فیلم می پرداخت، كاربردی تر بود و به پیشرفت آموزشی فیلم‌ساز نیز كمك می كرد.

وی درمورد كیفیت آثار بخش انیمیشن نیز این طور بیان كرد: انیمیشن یك هنر نوپا است و نیاز به دانش خاص خود دارد و هنرمند باید در كنار دانش فیلم‌سازی نسبت به  نرم افزارهای مرتبط با آن هم شناخت داشته باشد. ولی باید گفت با تمام سختی هایی كه در هنر انیمیشن است آثار این بخش در حد قابل قبولی ظاهر شده بودند.

این هنرمند رابطه میان ارزیابی های داوران و تأثیر آن را بر روی كیفیت كار هنرمندان متقابل دانست و گفت: اگر داوران متناسب با دانش روز و نسبت به نوع شركت كنندگان یك جشنواره به ارزیابی آثار نپردازند، خطر اینكه در انتخاب های خود دچار مشكل شوند و احتمال اینكه به زندگی كاری یك هنرمند جوان خاتمه دهند وجود دارد. به همین منظور، داوران كاملاً باید با شناخت در جلسۀ داوری حضور یابند تا هیچ گونه اجحافی در حق كسی صورت نپذیرد.

معین فیلم های 100 ثانیه ای را برخلاف اینكه خیلی ها آن را برای مخاطب خاص می پندارند، دارای پیام عام توصیف كرد و بیان كرد: پیام هایی كه در این فیلم ها استفاده شده است خیلی انتزاعی و فراتر از واقعیت حركت نمی كنند بلكه پیام هایی كه در این فیلم ها مستتر شده دارای جنبه های اخلاقی و  كاملاً در ارتباط با مسائل و مشكلات مردم است.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار