مزینانی: نگارش اثر تازه، تمام زندگی‌ام شده است

محمدكاظم مزینانی گفت: در حال حاضر بازنویسی و ویرایش كتاب تازه‌ام، تبدیل به تمام زندگی‌ام شده است و همه زمان خود را برای این كار صرف می‌كنم.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ محمدكاظم مزینانی، نویسنده، با بیان اینكه این روزها به‌شدت درگیر مراحل پایانی ویرایش كتاب تازه‌اش است، اظهار كرد: در ایام نوروز نیز تمام وقتم را بر روی بازنویسی نهایی جلد سوم از مجموعه سه‌گانه داستان انقلاب خود خواهم گذاشت و قصد دارم تا تمام وقت خود را بر روی این كار متمركز كنم و كتاب را به نمایشگاه كتاب سال 95 برسانم.

وی ادامه داد: در حال حاضر بازنویسی و ویرایش كتاب تازه‌ام، تبدیل به تمام زندگی‌ام شده است و همه زمان خود را برای این كار صرف می‌كنم؛ چرا كه دوست دارم در نمایشگاه كتاب امسال، اثرم منتشر شود و به دست مخاطبان برسد.

این نویسنده خاطرنشان كرد: پس از تالیف و انتشار دو اثر «شاه بی شین» و «آه با شین»، حال توقعم از آخرین جلد از مجموعه سه گانه ای كه می‌نویسم بالا ست و نمی‌توانم به راحتی آن را به دست انتشار بسپارم. تا به حال چندین بار این اثر را به طور كامل بازنویسی كرده ام و در ایام عید نیز بازنویسی نهایی را انجام می‌دهم.

مزینانی پیش از این و در مراسم اتفاق ترانه حوزه هنری، دو كتاب «رستم التواریخ» نوشته محمدهاشم آصفی و «سفرنامه شاردن» نوشته شاردن، تاجر و سفرنامه نویس فرانسوی را به مخاطبان خود معرفی كرد.

محمدكاظم مزینانی متولد سال 1342 در شهر دامغان و فارغ التحصیل رشته زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه شهید بهشتی است. از سال 1363 تا 1374 در روزنامه‌های كیهان و همشهری فعالیت روزنامه‌نگاری داشته كه این فعالیت‌ها تا به امروز هم به صورت پراكنده در نشریات ادبی تداوم داشته است. در بخش تالیف كتاب هم اغلب آثار وی در حوزه شعر كودك و نوجوان است كه تعداد آن ها به بیش از 20 عنوان می‌رسد.

در حوزه ادبیات داستانی این نویسنده كتاب‌های متعددی را برای گروه سنی كودك و نوجوان به چاپ سپرده كه از میان آن ها می‌توان به «ماه در گهواره»، «پسری كه تنها بود»،«رازهای زندگی یك كلاغ» و «پاییز در قطار» اشاره كرد. در بخش داستان بزرگ سال، رمان «شاه بی‌شین» اولین تجربه این نویسنده در این حوزه محسوب می‌شود كه پیش از انتشار در نخستین جشنواره داستان انقلاب برگزیده شد و پس از بازنویسی نهایی در سال 1389 چاپ اول آن توسط انتشارات سوره مهر در تهران به انتشار رسید كه در ادامه بارها تجدید چاپ شد.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار