گزارش؛

عدم پرداخت معوقات کارکنان شرکت راه آهن تا کی ادامه داد؟

بر اساس گزارش های رسیده به باشگاه خبرنگاران جوان برخی کارکنان شرکت راه آهن تا کنون معوقات و حقوق خود را دریافت نکرده اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، چنبره زدن رکود بر اقتصاد، گره کوری را در کشور ایجاد کرده که اگر آن را در کنار دریافتی های ناچیز و یا معوقات حقوق اقشار مختلف از کارفرمایان آن هم از هر جنسی بگذاریم می شود سختی شرایط زندگی به سبک رکود!!!

بر اساس این گزارش کارمندان شرکت راه آهن یکی از همان اقشار است که از آذرماه حقوقی دریافت نکرده اند و این روزها با ثانیه شمار شدن لحظات سال تحویل همچنان درگیر مشکلات عدیده مالی و پرداخت نشدن مطالبات خود هستند  اتفاقی که کمتر برای مدیران می افتد.

براین اساس طی تماسی که برخی از این کارکنان با باشگاه خبرنگاران داشتند از شرایط ایجاد شده اینطور گفته اند از آذرماه تا کنون حقوق و معوقات ما پرداخت نشده وهیچ دریافتی نداشته ایم و متاسفانه هیچ حمایتی از ما صورت نمی گیرد و حتی لباس های فرم ساده هم برای ما خریداری نمی شود.

این در حالی است که هزینه ها سر به فلک کشیده و پشت پرده این بدقولی ها ضربه های هولناکی را به  بطن زندگی این قشر وارد می کند

به همین منظور و برای اطلاع دقیق از مشکلات این افراد خبرنگار تصویری ما  پا به گود گذاشت و عازم شرکت راه آهن شد تا از نزدیک پای درد دلشان بنشیند و در حین آنکه مشغول به تصویربرداری از برخی شاکیان بود پلیس و مامورهای امنیتی راه آهن به شدت با خبرنگار برخورد و نسبت به معدوم و پاک کردن فیلم ضبط شده اقدام کردند.

همچنین در راستای این امر به پای گفته های مدیر عامل راه آهن نشستیم و پیگیری این موضوع را از وی جویا شدیم.

محسن میرسید آقایی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه این افراد کارکنان شرکت های طرف قرارداد راه آهن هستند نه پرسنل راه آهن اظهار داشت: در شرکت راه آهن کارمندی وجود ندارد که حقوق نگرفته باشد و یا حتی یک روز در پرداخت حقوق وی تاخیر وجود داشته باشد.

معاون راه و شهرسازی افزود: طبق قراردادهایی که با این شرکت ها بسته می شود هر شرکت در صورتی که صورت وضیت آن به دلیل سیکل زمان نقدینگی و پرداخت یا ... دیر پرداخت شود موظف است تا سه ماه به اندازه کافی بودجه برای پرداخت به عنوان حقوق داشته باشد.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی از شرکت ها خلاف می کنند و پول کافی جهت پرداخت ها نگه نمی دارند و به محض آنکه صورت وضعیت یک ماه آنها به تعویق بیافتد فشار را متوجه کارکنان کرده و حقوق آنان را پرداخت نمی کنند.

مدیر عامل راه آهن در خصوص شرکت های متخلف گفت: با این شرکت ها برخورد صورت گرفته و به همه آنها اعلام شده که اگر این روند اصلاح نشود ضمانت نامه های آنها ضبط وقراردادهایشان لغو خواهد شد.

*** و اما ...

در انتها باید یادآور شد که می بایست مشکلات این افراد از سوی دولت با شدت پیگیری شود زیرا بر سر سفره این افراد چندین نفر دیگر هم می نشینند.

انتهای پیام/
برچسب ها: قطار ، معوقات ، پرداخت ، بودجه ، حقوق ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
من کارگر خطم بهمن ماه اسفند ماه فروردین رو ندادن کناه زن وبچه ما چیه از ما فرم دریافت سنوات رو گرفتن اما پرداخت نکردن ما تو این سرزمین چه گناهی داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۲۷ اسفند ۱۳۹۴
راه آهن شده سفره ای برای سرمایه دار ها و حق کارکنان شرکتی رو سرمایه دارا میخورن منم کارمند شرکتی راه آهن هستم و بشدت بهم ظلم میشه.تورو خدا پیگیر وضع معیشت کارکنان شرکتی راه آهن باشید
آخرین اخبار