شاه محمدی: لیگ قهرمانان آسیا باید تحریم شود

کارشناس حقوقی در خصوص برگزاری بازی های ایران در کشور ثالث گفت: حکم AFC ظالمانه است و ما نباید زیر بار زور برویم.

شاه محمدی: لیگ قهرمانان آسیا باید تحریم شودعبدالرحمن شاه محمدی در گفتگو با خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ افزود: مسئولان فوتبال باید از طریق مراجع قانونی برای احقاق حق کشورمان اقدام کنند، این رأی به ناحق صادر شده است و امنیت کشورمان را نباید زیر سوال ببریم.
 
شاه محمدی در ادامه عنوان کرد: حضور در کشور ثالث باعث می شود تیم های ایرانی حقوقشان را از دست بدهند، براین اساس مدیران باشگاه ها باید این مسابقات را تحریم کنند و در کشور ثالث حاضر نشوند.
 
رئیس اسبق کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: حفظ آرمان های نظام واجب تر از همه چیز است، ما باید اصل نظام را حفظ کنیم و نباید به کشورهای عربی باج دهیم.
 
وی تصریح کرد: کنفدراسیون فوتبال آسیا به نام مرجع رسمی تصمیم گرفته که بازی های ایران درکشور ثالث انجام شود، براین اساس این تصمیم لازم الاجرا است.
 
مسئولان می توانند از طریق دادگاه CAS شکایت کنند شاید موثر واقع شود.
 
شاه محمدی بیان کرد: اتفاقات رخ داده در ورزشگاه آزادی هم در این تصمیم موثر بوده است.
 
من به این اتفاقات رخ داده مشکوک هستم، پرتاب مواد منفجره به این شدت نداشتیم، این امکان وجود دارد که عربستان چند وطن فروش را اجیر کرده است تا مواد منفجره در آزادی پرتاب کنند و امنیت ورزشگاه های ایران را زیر سوال ببرند.
 
وی بیان کرد: مدیران فدراسیون فوتبال خوب نتوانستند از حق کشورمان دفاع کنند، اقدامات مدیران ما با رأی AFC زیر سوال رفت و کم کاری مدیران در این قضیه پررنگ است.
 
رئیس اسبق کمیته انضباطی عنوان کرد: کشورهای ثالث از جمله افغانستان و عراق بازی هایشان را در ایران برگزار می کنند و از امنیت ایجاد شده تشکر کردند، به هر حال مسئولان باید به اسناد و مدارک لازم ثابت کنند که امنیت در کشور برقرار است.
 
وی بیان کرد: طبق مقررات AFC فوتبال از سیاست جدا است و دولت حق دخالت ندارد اما در عمل این طور نیست، مسائل داخلی کشورها در تصمیم گیری مقامات AFC دخیل است.
 
کارشناس حقوقی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم مسئولان فوتبال تصمیم درستی درباره این رأی بگیرند که به نفع کشورمان باشد.
 
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار