مسکو و اروپا:آزمایش‌های موشکی ایران نقض توافقنامه هسته‌ای نیست

روسیه و اتحادیه اروپا بر خلاف آمریکا، آزمایش‌های موشکی ایران را نقض توافقنامه هسته‌ای ندانستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان،به نقل از العربیه، آمریکا متعهد شد تدابیر قاطعانه‌ای در شورای امنیت برای مجازات ایران در پی آزمایش‌های اخیر موشکی این کشور اتخاذ کند.

این گزارش می افزاید ،مقامات ایران طراحی این موشک‌ها را دفاعی و پاسخی به تهدیدات اسرائیل اعلام می کنند. بر اساس این گزارش نشست شورای امنیت در پشت درهای بسته به دعوت آمریکا برای بررسی آزمایش موشک‌های بالستیک ایران برگزار شد که با واکنش‌های مختلفی پایان یافت. آمریکا متعهد شد به پیگیری تلاش برای تصویب تدابیری در شورای امنیت در برابر آزمایش‌های اخیر موشکی ایران ادامه دهد. واشنگتن مسکو را به بهانه جویی برای پاسخ ندادن به نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت از طرف ایران متهم کرد.

در ادامه این گزارش آمده است: ویتالی چورکین نماینده روسیه در سازمان ملل تاکید کرد از نظر کشورش آزمایش موشک‌های بالستیک ایران نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت نیست.

همچنین "فدریکا موگرینی،" مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از نشست ماهانه وزرای امور خارجه کشورهای عضو این اتحادیه در بروکسل تاکید کرد این آزمایش‌ها به نوبه خود نقض توافقنامه هسته‌ای نیست و اگر این آزمایش‌ها نقض قطعنامه‌های سازمان ملل باشد، این مسئله باید در این سازمان و نه اتحادیه اروپا بررسی شود.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار