مدیر عامل شرکت مترو تهران و حومه:

400 میلیارد تومان هزینه ساخت مترو فرودگاه مهرآباد

مدیر عامل شرکت مترو تهران و حومه گفت: 400 میلیارد تومان هزینه ساخت مترو فرودگاه مهرآباد شده است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هابیل درویش مدیر عامل شرکت متروی تهران و حومه در مراسم افتتاح خط فرودگاه مهرآباد که امروز(سه شنبه) برگزار شد، با بیان این‌که این پروژه بزرگ‌ترین پروژه شهر تهران محسوب می‌شود، اظهار داشت: این پروژه به همت بانک شهر افتتاح شد که صدمین ایستگاه خط مترو تهران است.

وی با بیان این‌که این خط می‌تواند روزانه 100 هزار سفر داشته باشد، افزود: این خط 4 ایستگاه دارد و بالغ بر 400 میلیارد تومان هزینه برای این خط شده که با مشارکت شهرداری و بانک شهر تامین شده است.

درویش با بیان این‌که صد درصد قطارهای این خط ایرانی است، تصریح کرد: 80 درصد تجهیزات تولید داخل و بومی سازی است.

مدیر عامل شرکت مترو تهران و حومه با بیان این‌که عدالت در مترو بسیار است، یادآور شد: مترو تنها جایی است که شهرداری تهران همراه با خدمات دهی، اشتغال زایی نیز می‌کند.

وی با تاکید بر این‌که 30 هزار نیرو در خط مترو مشغول به فعالیت هستند،  افزود: 200 کارگاه فعال داریم و همچنین با این امر می‌توانیم بومی سازی را در کشور افزایش دهیم.

درویش با اشاره به ساخت دو خط دیگر مترو از معاون اول رئیس جمهور درخواست کرد که به شهرداری کمک کند تا بتواند این دو خط را طی 18 ماه به بهره برداری برساند.

وی  با بیان این‌که 12 هزار میلیارد تومان هزینه ساخت این دو خط می‌شود، تصریح کرد: اگر هر ماه 700 میلیارد تومان هزینه کنیم می‌توانیم در مدت دو سال آینده این خط را به بهره برداری برسانیم.

درویش با بیان این‌که امروزه بر اساس زیرساخت‌های طراحی شده توانسته‌ایم حرکت واگن‌ها را برای هر دو دقیقه تعیین کنیم، یادآور شد: به دلیل کمبود واگن ما نمی‌توانیم این امر را تحقق بخشیم.

وی با تاکید بر این‌که شرکت مترو دو هزار میلیارد تومان از شهرداری پول دریافت کرده و صرف مترو کرده است، تاکید کرد: از شما تقاضا دارم به ما کمک کنید تا بتوانیم مشکلاتمان را برطرف کنیم و همچنین کاری کنیم که پرونده مترو بسته شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.