اصفهان؛

کم تحرکی علت چاقی دانش آموزان

رییس اداره سلامت نوجوانان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کم تحرکی را علت چاقی دانش آموزان عنوان کرد .

به‌گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سید تقی یمانی در نشست "ارتقای فعالیت فیزیکی نوجوانان و دانش‌آموزان شهر کاشان با بهره‌گیری از ارتباطات بین‌بخشی" با مسوولان دانشگاه علوم پزشکی و اداره آموزش و پرورش در معاونت بهداشتی این شهرستان گفت: وادار کردن دانش آموزان برای پیشگیری از اضافه وزن ضروری و نیازمند اجرای برنامه‌های پرتحرک فیزیکی و ورزشی است.

وی با اشاره به اینکه 17 درصد دانش آموزان کشور دارای اضافه وزن هستند گفت: حجم زیاد مطالب آموزشی، انجام تکالیف مدرسه در خانه، خوگرفتن بیش از حد دانش آموزان با تبلت و بازیهای رایانه ای و تغییر سبک زندگی، محدودیت ها و نبود فضای کافی برای بازی در منازل آپارتمانی از جمله دلایل افزایش وزن دانش آموزان و کم تحرکی آنها شده است.

به‌گفته‌وی، وزارتخانه در این راستا علاوه بر اجرای «ارتقا فعالیت فیزیکی نوجوانان و دانش آموزان با بهره گیری از ارتباطات بین بخشی» که هم اکنون به‌صورت پایلوت در کاشان اجرا می شود، برنامه ای نیز برای تغذیه سالم در مدارس را در دست اجرا دارد.

معاون اداره کل سلامت جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: دانش آموزان در این طرح می توانند از پایگاه های تغذیه سالم در مدارس با مشارکت و نظارت والدین آنان نسبت تغذیه سالم دریافت کنند.

یمانی، تغذیه سالم، تحرک بدنی و تغییرات شیوه زندگی را از عوامل مهم در پیشگیری از اضافه وزن و چاقی افراد دانست و گفت: این سه عامل در کنترل بیماریهای غیرواگیر در کشور نیز به عنوان مشکلات جامعه امروز بسیار مهم است.

وی در پایان با اشاره به اینکه کاشان در سال 92 به عنوان پایلوت طرح کشوری ارتقای تحرک فیزیکی نوجوانان با همکاری یونیسف و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انتخاب شد تصریح کرد:امروز نیز نماینده یونیسف برای بازدید از فعالیت های بدنی دانش آموزان مدرسه دخترانه شاهد علی بن ابیطالب (ع) کاشان که در سال 93 به عنوان پایلوت طرح کشوری ارتقای تحرک فیزیکی نوجوانان با همکاری یونیسف و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انتخاب شده بود، سفر کرده است.


انتهای پیام/ ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.