این مرغ مگس‌خوار 2000 کیلومتر را بدون وقفه پرواز می‌کند + تصویر

تحقیقات نشان می‌دهد که نوعی مرغ مگس‌خوار، که فقط چند سانتی‌متر طول دارد، هر سال دو هزار کیلومتر راه را بدون وقفه پرواز می‌کند و از شرق آمریکا به آمریکای مرکزی مهاجرت می‌کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  دانشمندان در تحقیقات خود مدارکی به دست آورده‌اند که نشان می‌دهد گونه‌ای از مرغان مگس‌خوار با نام «یاقوت‌گردن» یا «Tiny Ruby-throated» با وجود جثه بسیار ریزی که دارد، در مهاجرت پائیزی خود دو هزار کیلومتر پرواز می‌کند و در این مسیر هیچ توقفی هم ندارد.
 

این مرغ مگس‌خوار 2000 کیلومتر را بدون وقفه پرواز می‌کند + تصویر

این تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که تفاوت اینگونه با گونه‌های دیگر مگس‌خوار در همین روش مهاجرت است.
 
جالب‌تر این است که برخی مگس‌خوارهای یاقوت‌گردن در این سفر سالانه حتی بهتر عمل می‌کنند. این مطالعه نشان می‌دهد که پرندگان مسن‌تر مهاجرت‌شان را زودتر از جوان‌ها شروع می‌کنند و سریع‌تر به مقصدشان می‌رسند و جالب‌تر اینکه با جراحت‌های کمتری هم خود را به مقصد نهایی می‌رسانند. علاوه بر این، نتایج این تحقیقات حاکی از آن است که پرندگان نر نسبت به پرندگان ماده مسافت بیشتری را بدون استراحت و وقفه مهاجرت می‌کنند.
 
اندازه مرغ مگس‌خوار در مقایسه با دست انسان


این مرغ مگس‌خوار 2000 کیلومتر را بدون وقفه پرواز می‌کند + تصویر
 
محققان برای این تحقیق، در آلاباما به صورت موقتی بیش از 2700 مرغ مگس‌خوار را در یک دوره پنج ساله گرفتند تا در مورد نحوه الگوهای مهاجرت این پرندگان مطالعه کنند.
 
البته هنوز اسراری در مورد این پرندگان وجود دارد که محققان کشف نکرده‌اند. این پرنده قابلیت این را دارد که کل خلیج مکزیک را بدون وقفه پرواز کند ولی هنوز مشخص نیست که آیا از روی آب‌های این خلیج پرواز می‌کنند یا از خشکی‌های اطراف آن.
 
منبع:آنا
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار