پورعلی مطلق در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مشکل انتخابات خبرگان در کردستان قابل حل است/ صورتجلسه شکایات به شورای نگهبان ارسال می‌شود

مشکل انتخابات خبرگان در کردستان قابل حل است/ صورتجلسه شکایات به شورای نگهبان ارسال می‌شود
علی پور علی مطلق دبیر ستاد انتخابات کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگارا جوان، با اشاره به شکایتهای واصله درباره برگزاری انتخابات در برخی حوزه‌ها اظهار داشت: بر اساس ماده 68 قانون انتخابات و تبصره‌های ذیل آن پس از اعلام نتایج انتخابات، فرمانداریهای حوزه‌های انتخابیه و مراکز استانها موظف هستند ظرف 2 روز شکایتهایی را که به آنها وصول شده است به فرمانداریهای حوزه‌های انتخابیه اعلام کنند، فرمانداران نیز موظفند ظرف 7 روز به شکایات رسیدگی کرده و سپس صورتجلسه ای توسط هیئت اجرایی و نظارت آن حوزه انتخابیه تهیه شود و یک نسخه از آن در اختیار وزارت کشور و یک نسخه نیز در اختیار شورای نگهبان قرار بگیرد.

وی ادامه داد: این اقدامات در حال حاضر و پس از برگزاری انتخابات 7 اسفند، در تمام حوزه‌های انتخابیه  انجام شده است یعنی هیئتهای اجرایی و نظارت به این موضوع رسیدگی کرده‌اند و صورتجلسه مربوطه به شورای نگهبان به شورای نگهبان تقدیم شده است تا این شورا درباره صحت برگزاری انتخابات حوزه‌ها اعلام نظر کند.

دبیر ستاد انتخابات کشور درباره آمار نهایی تعداد صندوقهای بازشماری شده در سطح کشور گفت: در حال حاضر نمی‌توانم عدد دقیقی را بگویم زیرا ممکن است در هر حوزه چند شکایت وجود داشته باشد، طبق قانون این شکایتها باید دلایلی مستندی داشته باشد.

پورعلی مطلق افزود: به این شکایتها در جلسه ای که اعضای هیئت اجرایی و همچنین هیئت نظارت حضور دارند رسیدگی می شود و در نهایت صورت جلسه ای از آنها تنظیم شده تا یک نسخه در اختیار وزارت کشور و نسخه ای در اختیار هیئت نظارت استان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: شهرستانهایی بوده‌اند که روند رسیدگی به شکایات انتخاباتی در آنها منجر به بازشماری تعدادی از صندوقها شده است اما بنده از تعداد دقیق صندوقهای بازشماری شده در کشور آماری ندارم.

 دبیر ستاد انتخابات کشور درباره شکایت نسبت انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان کردستان نیز اظهار کرد: در زمینه انتخابات کردستان بحثی وجود داشت که امروز هیئتهای اجرایی و نظارت در حال رسیدگی به آن هستند، به نظر بنده این موضوع با هماهنگی ای که با شورای نگهبان و وزارت کشور وجود دارد، حل خواهد شد.

وی  با بیان اینکه  شکایت درباره نتایج شمارش آرا بوده است، گفت: این اختلاف بین نفر دوم و سوم است اما به زودی این موضوع حل خواهد شد تا حق کسی ضایع نشود، در مجموع هیچ مشکلی در روند انتخابات در این منطقه وجود نداشته است و موضوعات جزئی با وجود مدارک کافی به زودی حل خواهد شد.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار