قم؛

انعقاد تفاهم‌نامه‌ ۴ جانبه در راستای پیاده‌سازی شهر هوشمند قم

سرپرست مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای ۴ جانبه در راستای پیاده‌سازی شهر هوشمند قم خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ، علی ملک لی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی در راستای پیاده‌سازی شهر هوشمند قم اظهار کرد: تفاهم‌نامه چهار جانبه‌ای بین استانداری، شهرداری، مخابرات و اداره‌کل فناوری ارتباطات و اطلاعات در خصوص راهکارهای اجرایی شهر هوشمند منعقد شده است.

وی یادآور شد:با انعقاد این تفاهم‌نامه از ظرفیت‌های چهار سازمان در بحث پیاده‌سازی شهر هوشمند استفاده می‌شود.

سرپرست مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم با اشاره به موارد موجود در تفاهم‌نامه، بیان کرد: امکانات ارتباطی و‌ مطالعاتی مخابرات، امکانات شهرداری به عنوان متولی شهر هوشمند، کمک استانداری و اداره‌کل فناوری اطلاعات در داخل تفاهم‌نامه آورده شده تا بتوانیم شهر هوشمند را در بازه کوتاه‌تری نسبت به دیگر شهرهای جهان به نتیجه برسانیم.

وی یادآور شد:تفاهم‌نامه دیگر بین نهاد ریاست جمهوری، استانداری و شهرداری منعقد شده است که درباره دولت همراه و بحث‌های شهر الکترونیک و شهر هوشمند است که امکان استفاده از امکانات و زیرساخت‌های هر سه اداره برای توسعه شهر الکترونیک و هوشمند وجود دارد.

ملک‌لی با بیان اینکه با توجه به وسعت شهرها و افزوده شدن جمعیت باید به سمت مدیریت شهر برویم، گفت: شهر هوشمند کاری می‌کند که سرویس‌دهی به شهروندان به صورت 24 ساعته باشد و در مواردی مانند انرژی و زمان نیز صرفه‌جویی صورت می‌گیرد.

وی در پایان یادآور شد:‌ ابتدا باید شهر را به صورت الکترونیک درآوریم و خدمات به تمام سازمان‌ها و ادارات به صورت الکترونیک در آن شهر ارائه شود، زمانی که این امر محقق شد، می‌توانیم به سمت شهر هوشمند گام برداریم.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار