ساری،

موزه ای از حیات وحش

اثر طبیعی ملی خشکه داران در مازندران آماده پذیرایی از علاقه مندان به حیات وحش و طبیعت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، منطقه خشکه داران در نشتارود با مساحتی بالغ بر 260 هکتار دارای گونه های مختلف جانوری و گیاهی است و آخرین بازمانده اكوسیستم های جنگلی جلگه ای شمال ایران است.

پوشش جنگلی منطقه از گونه های توسکای قشلاقی، سفید پلت، اوجا، انجیلی، شمشاد، انار وحشی، ازگیل، ولیک، لرگ، آلوچه و تمشک تشکیل شده است و از گونه های مهم جانوری میتوان از: گراز، گرگ، شغال، روباه معمولی، حواصیل شب، حواصیل خاکستری، قرقاول، باکلان بزرگ، اگرت سفید، توکا، ابیا، بوتیمار کوچک و انواع پرندگان شکاری نام برد.

بخشهایی از این منطقه حالت تالابی دارد و از مناطق مهم لانه سازی و جوجه آوری بسیاری از پرندگان نیز به شمار می آید.

در این منطقه طبیعی موزه حیات وحش نیز با گونه هایتاكسيدرمی شده نیز وجود دارد

اين موزه در زمينی به مساحت 550 مترمربع مستقر و 150 گونه جانور تاكسيدرمی شده نظیر حواصیل، اگرت، پلیکان و پستاندارانی نظیر خرس قهوه ای، گراز، گربه جنگلی، پلنگ و گرگ به صورت كامل و يا نيم تنه در آنجا نگهداری می شود.

خشكه داران با برخورداری از ساحل زیبای دریای خزر و مجاورت با شهرهای توریستی و امكانات اقامتی و پذیرایی از جمله بهترین مناطق برای اجرای تور است.

این موزه در محور تنكابن به چالوس بعد از شهر عباس آباد و قبل از سلمانشهر دركنار جاده واقع شده است و تنها 120 متر با دريا فاصله دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ساری ، موزه ، حیات وحش ، نوروز ، جنگل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.