حوادث کوهستان؛

نجات کوهنوردان اراکی در اشترانکوه/ بهبودی نسبی کوهنورد تهرانی

کوهنوردان استان مرکزی که مسیر خود را درکله گنو گم کرده بودند توسط تیم امداد کوهستان نجات یافتند.

حمید مساعدیان، رئیس کمیته جستجو و نجات فدراسیون کوهنوردی در گفتگو با خبرنگار سایر حوزه های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان افزود: 3 کوهنورد اراکی روز گذشته در منطقه کله گنو اشترانکوه مسیر خود را گم می کنند و متاسفانه با بیماری های کوهستان از قبیل پایین آمدن دمای بدن روبرو می شوند و در معرض خطر مرگ قرار می گیرند اما تیم امداد آنها به کمک آنها می روند.
 
وی تصریح کرد: در این روز یک کوهنورد در منطقه تویسرکان دچار مشکل قلبی می شود که خوشبختانه امدادگران به موقع به کمک وی می شتابند.

مساعدیان در ادامه گفت: خوشبختانه این هفته در دماوند و ارتفاعات شمالی تهران حادثه ای گزارش نشد واز این بابت خوشحالیم.

وی تاکید کرد :تشکیل ستاد پیشگیری از حوادث کوهستان واطلاع رسانی های به موقع باعث کمتر آسیب دیدن کوهنوردان شده است برای مثال زمستان سال گذشته فقط در ارتفاعات شمالی تهران 16 فوتی داشتیم که امسال به عدد 3 کاهش یافته است.

وضعیت کوهنورد پایتخت بهتر است
مساعدیان یادآور شد: یک کوهنورد تهرانی مدتی پیش در مسیر جنوبی دماوند دچار مصدومیت شده بود و در بیمارستان میلاد بستری است امروز صبح از حال وی جویا شدیم که گفتند شرایط بهبودی خوبی را طی می کند و سطح هوشیاری وی که بین 9-7 بالا پایین می شد هم اکنون به 10 رسیده است وامیدواریم هر چه زودتر این کوهنورد سلامتی خود را به دست آورد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار