تولیت آستان قدس رضوی بر ارتقائ جایگاه مشهد و خراسان رضوی به مرجعیت علمی جهان و ساماندهی اقتصادی امور در پرتو زائر محوری تاکید کرد

ساماندهی اقتصادی امور در پرتو زائر محوری میسر استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد، تولیت آستان قدس رضوی در مراسم معارفه خود در تالار آیینه حرم مطهر رضوی با تشکر از خدمات 37 ساله آیت‌الله طبسی ابراز امیدواری کرد: این خدمات ذخیره آخرت ایشان باشد و باید تلاش‌ها متوقف نشود و بهتر از این شود.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی با تاکید بر اینکه مشهد و خراسان رضوی باید برای تمام جهان مرجعیت علمی پیدا کند، افزود: این جایگاه، شان مشهد است و در دوره جدید ساماندهی اقتصادی به فعالیت‌ها در پرتو کمک به آستان قدس رضوی و زائرمحوری است.

وی تصریح کرد: جامعه‌سازی قرآنی باید آهنگ توحیدی داشته باشد و آستان قدس رضوی کلاس انسان‌سازی است زیرا هم محبت، هم اعلام موضع و هم برنامه با کیفیت را در دستور کار قرار داده است.

تولیت آستان قدس رضوی به حکم انتصاب تولیت اشاره کرد و گفت: در 7 گانه مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای به خصوص در بحث محرومان شده است و در دوره جدید تولیت آستان قدس رضوی جایگاه امداد رسانی تقویت می‌شود و امروز دگرخواهی‌ها گوش فلک را کر کرده و تفاوتش با دیگر دگرخواهی‌ها خدامحوری آن است.

حجت الاسلام رئیسی با تاکید بر زائرمحوری افزود: برنامه‌ریزی استاندار خراسان رضوی، فرمانداران و شهرداران استان باید با نگاه خدمت شایسته به زائر باشد و این خدمت تنها در آستان قدس رضوی خلاصه نشود.

وی ساماندهی اقتصادی همه کارها را در پرتو زائرمحوری دانست و تصریح کرد: در این آستان مقدس باید در راستای انجام وظیفه مطلوب و شایسته و در خور شأن زائران امام زمان (عج) تلاش شود و در این رابطه از راهنمایی‌های نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی هم بهره‌مند شوند.

تولیت آستان قدس رضوی در ابتدای سخنانش گفت: وجود مقدس پیامبر (ص) دو هدیه ملکی و ملکوتی به حضرت زهرا (س) دادند که هدیه ملکی خطبه فدکیه و هدیه ملکوتی تسبیحات حضرت زهرا (س) بود و باید فرزندان خود را به این تسبیحات ملتزم کنیم.

حجت الاسلام رئیسی افزود: التزام فکری، اندیشه‌ای، اخلاقی و عملی باید مورد توجه واقع شود و امام رضا (ع) فرمودند برای اینکه از بلایای نفسانی رها شویم باید در این حسن حسین وارد شویم.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: تولیت ، آستان قدس ، زائر ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار