تبریز؛

آموزش راهکار اصلی در کاهش تلفات حوادث

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی آذربایجان شرقی گفت: تنها راهکار کاهش تلفات حوادث، آموزش است و این آموزش اگر از مدارس شروع شود، ضمن کاهش تلفات، هزینه های بعدی را نیز کاهش میدهد.

آموزش راهکار اصلی در کاهش تلفات حوادثبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ؛ روزبه رجائی غفوری با توجه به نزدیکی چهارشنبه آخر سال اظهار داشت: آموزش کودکان و نوجوانان و بیان اینکه در این حوادث امکان بروز چه اتفاقات ناگواری است, شاید بنظر ناراحت کننده باشد, اما بهترین راه آموزش و پیشگیری است.

وی گفت: کودکان و نوجوانان را میتوان در مدارس بصورت بسیار ساده آموزش داد و از بروز بسیاری حوادث ناخواسته و ناگوار جلوگیری کرد.

رجائی افزود: در حوادث چهارشنبه آخر سال, بروز معلولیتهای دائمی بسیار بالاست و این معلولیتها سوای بروز مشکلات بر فرد, هزینه های فراوانی نیز بدنبال دارد.

وی با اشاره به حوادث رخ داده در سال گذشته که در آن 222 تن دچار صدمات از نواحی چشم، صورت و دست شدند، بیان داشت: در سال گذشته مورد فوتی یا قطع عضو نداشته ایم, اما باید مراقب بود و اجازه نداد کودکان و نوجوانان خود را دچار حوادث جبران ناپذیر بکنند.

به گزارش روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی آذربایجان شرقی ، جهت کاهش حوادث ناشی از حوادث چهارشنبه آخر سال, آموزشهائی در مدارس شهرهای استان آغاز شده است و در عکس ذیل تکنسینهای پایگاه اورژانس 115 کلوانق در حال توضیح حوادث ناشی از مواد محترقه و در صورت بروز انجام اقدامات اولیه پزشکی به دانش آموزان هستند.

انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.