بندرعباس؛

سرقت در صدر جرائم هرمزگان

رئیس پلیس آگاهی هرمزگان گفت:در ۱۱ ماه امسال ۹۰ درصد از کل جرائم رخ داده در هرمزگان مربوط به سرقت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، سید حسین اصلحی با تاکید بر دخالت عوامل انسانی همچون سهل انگاری و بی توجهی در وقوع جرم سرقت افزود: امسال ۸۸ درصد کشفیات جرائم نیز مربوط به سرقت است که نسبت به پارسال ۱۰ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه مبارزه با سرقت گفت: در این مدت ۱۰ باند سارقان منزل به صورت سریالی، کیف قاپ و زورگیر با مجموع ۲۷ نفر عضو در هرمزگان منهدم شد.

رئیس پلیس آگاهی هرمزگان ارزش ریالی سرقتهای سریالی این باندها را بیش از ۳۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

اصلحی افزود: ۲ درصد از جرائم را جرم های جنایی همچون قتل عمد و ۸ درصد را نیز جرائم اقتصادی همچون ارتشاء، جعل، کلاهبرداری و زمین خواری تشکیل می هد.

رئیس پلیس آگاهی هرمزگان با اشاره به کشف ۶۶ درصد مجموع جرائم پارسال افزود: امسال ۷۵ درصد جرائم کشف شد که نسبت به پارسال حدود ۱۵ درصد افزایش یافته است.

گفت: در این مدت همچنین بیش از ۴ هزار و ۴۰۰ فقره پرونده در زمینه قاچاق کالا و ارز در استان تشکیل شده است که در مقایسه با پارسال ۳۷ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به ارزش ریالی بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی  کل پرونده های تشکیل شده افزود: ارزش ریالی ۵۰ فقره از این پرونده ها بالای ۱۰۰ میلیون تومان است.

رئیس پلیس آگاهی هرمزگان با اشاره به اقدامات موثر و پیش گیرانه در زمینه کاهش قاچاق سوخت گفت: عمده پرونده های تشکیل شده پارسال در زمینه قاچاق سوخت و احشام بوده که امسال به صفر رسیده است.

اصلحی با اشاره به وقوع ۴۰ درصد از قتل ها در بندرعباس گفت: پس از بندرعباس میناب با ۱۱ درصد و بندر لنگه و قشم با ۸ درصد بیشترین میزان وقوع قتل را داشته اند.

وی در ارتباط با  انگیزه های وقوع جرم قتل در هرمزگان گفت: ۲۳ درصد قتل ها به دلیل نزاع و درگیری، ۱۷ درصد به دلیل اختلافات خانوادگی، ۱۳ درصد اختلاف حساب مالی، ۱۰ درصد مسائل اخلاقی، ۸ درصد با انگیزه سرقت و ۴ درصد انتقام جویی شخصی برشمرد.

رئیس پلیس آگاهی هرمزگان افزود: ۴۲ درصد قتل ها با سلاح گرم و ۳۵ درصد به وسیله چاقو و ما بقی به طرق مختلف صورت گرفته است.

وی گفت: ۹۰ درصد قاتلان و ۸۵ درصد مقتولان مرد هستند.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.