توصیه یک مشاور تحصیلی:

ایام نوروز فرصتی طلایی است، از دست ندهید

یک مشاور تحصیلی گفت: ایام نوروز فرصتی طلایی برای افزایش سطح آمادگی داوطلبان کنکور سراسری است و یکی از مهمترین زمان هایی است که داوطلبان باید آن را مغنتنم و ارزشند بشمارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی،احسان سعیدی افزود: قبل ازنوروز دوران خستگی ذهنی ودرسی داوطلبان محسوب می شود که این خستگی به طور طبیعی در همه داوطلبان وجود دارد و نباید باعث کمبود اعتماد به نفس و عدم خود باوری در آنها شود.

وی در گفتگو با هلیا جنگی خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: مهمترین راهکار برای مقابله با احساس خستگی تقویت اراده است ،بنا براین هدفتان را به طور مداوم به خود گوشزد کنید و با یک اراده پولادین به سمت آن حرکت کنید.

سعیدی گفت: یادمان باشد کنکور مانند یک دو ماراتون است و کسانی که بتوانند با موانع وسختی های مسیر،مانند یک حرفه ای عمل کنند،کنترل ذهن خود را به دست بگیرند و آن را مدیریت کنند، موفقیت ابتدا در کنکور و سپس درهمه ی مراحل زندگیشان تجلی و نمود پیدا میکند و کم کم تبدیل به یک عادت در بلند مدت می شود.

وی تاکید کرد: ایام نوروز دورانی ست که باید دروسی که تا کنون خوانده شده است، جمع بندی شود.

این مشاور تحصیلی گفت: تسلط بر دروس عمومی که یکی از مهمترین بخش های درسی هر دانش آموز است، نقش مهمی در افزایش اعتماد به نفس و احساس مثبت دانش آموزان برای ادامه آزمون دارد.

سعیدی تصریح کرد:موفقیت در کنکور به دو بخش تقسیم میشود نیمی از آن سخت کوشی و تلاش جدی دانش آموزان و نیمی دیگر که مهمتر است روحیه و باور به خود، در آنان است.

وی با بیان اینکه در این دوران دانش آموزان علاوه بر سلامت ذهنی باید به طور جدی به فکر سلامت جسمی خود نیزباشند گفت: سلامت جسم نقش مهمی در یادگیری و افزایش توان بازدهی مغز دارد.

سعیدی با ارائه چند پیشنهاد ساده و آماده ساختن ذهن و جسم برای این ماراتن ادامه داد: خوردن پنج وعده غذا در روزبا حجم کم و کالری زیاد میتواند مفید باشد.

این مشاورتحصیلی افزود: ذهن آماده، نیاز به ورزش مداوم و پیوسته دارد رسیدن جریان خون به مغز یکی از علل مهم بازدهی مغز است پس باید دانش آموزان روزانه فعالیت های هوازی داشته باشند ودر محلی قرار بگیرید که هوای آزاد را به طورعمیق استشمام کرد.

سعیدی یکی از راهکارهای آماده نگه داشتن ذهن راانجام فعالیتهای ورزشی دانست و تاکید کرد: اگر داوطلبان شرایط بیرون رفتن از خانه را ندارند،سعی کنند در محیط خانه فعالیت های ورزشی انجام دهندتا ضربان قلبش افزایش یابد .

وی با بیان اینکه مدت باقی مانده تا کنکور میتواند سرنوشت ساز باشد گفت: با کم خوابی نمیتوان ذهنی متمرکز داشت و همینطور عذاب وجدان بعد از خواب زیاد هم مانع بسیار بزرگی برای تمرکز حواس است بنا براین بهترین و مناسب ترین زمان برای خواب یازده و نیم شب تا حداکثر شش و نیم صبح و یک استراحت کوتاه نیم روزی است.

این مشاور تحصیلی گفت: نوشیدن کافیین بعد از ظهر وبعد ازیک استراحت نیم روزی مانند چای تلخ یا قهوه میتواند انرژی کافی به بدن شما بدهد ولی باید در نظر داشت نوشیدن این مایعات آخر شب نباشد.

وی در رابطه با اعتکاف های نوروزی که چند سالی است دربین داوطلبان مد شده و آنان را تشویق به حضور در این محلها برای مطالعه بهتر وبیشتر میکند، گفت: به عنوان یک مشاور تحصیلی به طور قاطع بیان میکنم در ایام نوروز بهترین محل درس خواندن برای داوطلب خانه است.

سعیدی تاکید کرد: اعتکاف های نوروزی و خانه های کنکور به دانش آموزانی پیشنهاد می شود که رفت و آمد و دید و بازدیدهای زیادی دارند و این مسئله سبب برهم زدن تمرکر آنان می شود.

وی ادامه داد:اگر داوطلبی احساس کند در خانه تمرکز کافی را ندارد و نمیتواند بر اساس زمانبندی مطالعه وبرنامه ریزی کند میتوانند به این مراکز مراجعه کنند.

وی دررابطه با نقش والدین در این ایام گفت: درک دانش آموزان درایام نزدیک به کنکور بسیار حائز اهمیت است زیرا کنکور یک مسئله بسیار مهم در زندگی و سرنوشت ساز است.

این مشاورتصریح کرد:کمک به پیشگیری ازآشفتگی ذهنی فرزند ویاد آوری اینکه کنکور یک مرحله مهم از زندگی است ولی همه ی زندگی و آینده ی آن ها بسته به کنکور نیست می تواند باعث ایجاد اعتماد بعد نفس در فرزندان شود.

وی با اشاره به خستگی، پرخاشگری و اضطراب دانش آموزان در ماه های باقی مانده به کنکورگفت: نقش والدین در این ایام بسیار کلیدی است و این عزیزان باید سعی کنند با مدیریت و کنترل صحیح فرزندانتان و تسکین هدفمند، آنها را برای این آزمون مهم آماده کنند.

احسان سعیدی در با آرزوی موفقیت برای همه داوطلبان گفت: کنکور پایان زندگی نیست و جاده موفقیت همیشه به روی طالب آن باز است.

انتهای پیام//

برچسب ها: مشاور ، تحصیلی ، درس ، نوروز ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار