امسال اعضای بدن 35 بیمار مرگ مغزی کهگیلویه و بویراحمدی اهدا شد

مسئول هماهنگی تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعضای بدن 35 نفر بیمار مرگ مغزی این استان از ابتدای امسال تاکنون به بیماران نیازمند اهدا شده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،ساسان عباسی افزود: 28 مورد اهدای عضو بیماران مرگ مغزی کهگیلویه و بویراحمد در این استان و هفت مورد نیز خارج از استان انجام شده است.
وی بیان کرد: در این مدت چهار مورد اهدای عضو بیماران مرگ مغزی کهگیلویه و بویراحمد در بیمارستان های شهرستان بهبهان و سه مورد دیگر نیز در شهرهای شیراز، تهران و شهرکرد انجام شد.
عباسی اظهار کرد: اعضای بدن سایر بیماران مرگ مغزی کهگیلویه و بویراحمد نیز در شهرستان های بویراحمد و گچساران اهدا شده است.
وی عنوان کرد: اهدای اعضای بدن 35 بیمار مرگ مغزی کهگیلویه و بویراحمد که بین شش تا 54 سال سن داشتند جان تعدادی بیمار را نجات داد.
عباسی ابراز داشت: از این تعداد بیمار مرگ مغزی کهگیلویه و بویراحمد اعضایی شامل کلیه،کبد و قرنیه های چشم با رضایت خانواده آنان اهدا شده است.
مسئول هماهنگی تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بدون اشاره به آمار، افزود: از ابتدای امسال تاکنون اهدای عضو بیماران مرگ مغزی در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.
عباسی گفت: آخرین اهدای عضو سال جاری در کهگیلویه و بویراحمد سه روز گذشته از سوی یکی از اهالی شهرستان بهمئی به نام 'محمدرضا جوخ' در شهرستان بهبهان انجام و کبد این بیمار مرگ مغزی 45 ساله اهدا شد.
وی بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان های برتر کشور از نظر امر انسان دوستانه و خداپسندانه اهدای غضو بیماران مرگ مغزی است.
عباسی اظهار کرد: 180 بیمار دیالیزی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که 70 درصد آنها معادل 126 نفر شرایط پیوند کلیه را دارند.
وی عنوان کرد: به دلیل نبود بانک اطلاعاتی در کهگیلویه و بویراحمد آمار دقیقی از بیماران نیازمند به پیوند برای تمامی عضوها در دست نیست.
عباسی بدون اشاره به آمار، ابراز داشت: تعدادی از بیماران نیازمند پیوند کهگیلویه و بویراحمد در شیراز برای دریافت عضو اقدام کرده اند.
کهگیلویه و بویراحمد با 700 هزار نفر جمعیت در جنوب غربی ایران قرار دارد.
انتهای پیام /ف
برچسب ها: اعضا ، بدن ، بیمار ، مرگ مغزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.