اصفهان؛

انتخابات 7 اسفند رقابتی با حضور همه سلایق فکری

مجلس دهم تشکیل شده از همه افکار و سلایق مختلف است که مردم آنها را انتخاب کرده و مجلسی ملی از بین هزاران نامزد انتخاباتی شکل گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه، افزود: حضور 62 درصدی مردم ایران در انتخابات مسئله‌ای است که مشابه آن حتی در کشورهای مدعی دموکراسی نظیر آمریکا وجود ندارد.

وی با بیان این که  نکته بارز انتخابات ایران حضور یا عدم حضور آزادانه مردم است اذعان داشت: همه با احساس مسئولیت و علاقه با مشارکت بیش از 35 میلیونی در صحنه حاضر شدند.

 وی با تاکید بر این که مسئله امنیت قبل، حین و بعد از برگزاری انتخابات مسئله بارز دیگری است که با تلاش همه گروه‌ها و به ویژه نامزدهای مغلوب رقم خوردادامه داد: با توجه به بیانات رهبر انقلاب در مورد برگزاری مناسب انتخابات، به نظر می‌رسد برخی نکات مطرح شده در مورد امنیت انتخابات‌های ایران معطوف به صحبت‌هایی بود که در یزد زده شد، باید باور داشت که امنیت این دوره از انتخابات به خاطر نجابت نامزدهای با اراء کمتربود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه برخی خود را مادر انقلاب می‌دانند و حاضر نیستند حتی در صورت رأی نیاوردن آب به آسیاب دشمن بریزند،‌ تصریح کرد: نامزدهای مغلوب انتخابات 88 نانجیبانه برای کشور مشکل‌تراشی کردند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد شفاعت را دارای دو معنا دانست و تصریح کرد: معنای حقیقی شفاعت متفاوت از فهم عامیانه آن در جامعه است و باید به معنای اصلی آن توجه داشت.

وی اضافه کرد: یکی از معانی شفاعت واسطه بودن است یعنی فردی واسطه شود تا شما سبب خیر و برکت شوید؛ که در اسلام، قرآن و حتی توبه به عنوان واسطه شفاعت و اصلاح انسان‌ها هستند.

 امام جمعه اصفهان معنای دوم شفاعت را مربوط به آخرت دانست و گفت: همانطوری که اعمال معنوی محاسبه می‌شود در آخرت نیز میزان حب به اهل بیت (ع) درجاتی دارد که از سوی خداوند در اعمال انسان حساب می‌شود و باید خدا را شاکر بود که مردم سال به سال مراسم ایام عزاداری فاطمیه را بهتر از گذشته برگزار می‌کنند و امید است که این مراسمات زمینه‌ساز عملی شدن مسیر کمال انسانی باشد.

 وی افزود: طبق فرموده مقام معظم رهبری باید توجه داشته باشیم در این عزاداری‌ها حرف و عمل باعث اختلاف مطرح نشود و در عین حال بحث روایت تاریخ به صورت صحیح ایرادی ندارد.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به تلاش‌های گروه‌های تکفیری برای ایجاد جنگ مذهبی میان شیعه و سنی بیان داشت: داعش و گروه‌های تکفیری هیچ فرقی بین شیعه و سنی قائل نیستند و هدف اصلی آنها از بین بردن اصل اسلام است که باید نسبت به این نقشه آگاه بود.

 امام جمعه اصفهان تصریح کرد: الان زمانی است که دشمن به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه‌های مذهبی است و باید همه جبهه اسلام در مقابل دشمنان دین الهی ایستادگی کنند. 



انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.