کرمانشاه؛

شالان، بهشت غرب کشور

روستای شالان، از سطح دریا یک هزار و 70 متر ارتفاع دارد، آب و هوای آن در فصول بهار و تابستان خنک و در پاییز و زمستان سرد و برفگیر است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ روستای شالان دارای پیشینه کهن تاریخی است .

روستای کوه‌پایه‏‌ای شالان بافت مسکونی متراکم دارد و سقف خانه‏ ها مسطح است و با تیرهای چوبی و اندود کاه‌گل و یا قیروگونی پوشیده شده‏ اند.

شرایط آب و هوایی مناسب، در پیرامون روستا، درختان بسیار بلند و پوشش سبز گیاهان مرتعی، چشمه ‏ها و سرچشمه رودهای کوچک در کوهستان‏های اطراف روستا، نواحی تفریحی و طبیعی منحصر به فردی را ایجاد کرده‏ اند.

در دو سوی بستر رودخانه الوند، که در جنوب روستا جریان دارد، تفرجگاه‏هایی با چشم ‏اندازهای زیبا پدید آمده که محل رویش انواع گیاهان دارویی، مرتعی و گل‏های وحشی رنگارنگ است و به زیستگاه پرندگان و جانوران آبزی تبدیل شده‏ اند.

در کنار مزارع روستا، ارتفاعات صخره‏ای دالاهو قرار گرفته که بلندترین قله آن 2250 متر ارتفاع دارد. سراسر این ارتفاعات را جنگل‏‌های انبوه و مراتع سرسبز و خرم فرا گرفته است. این ارتفاعات در اکثر مواقع سال از برف پوشیده می‏ شود.

مناظر طبیعی و پوشش جنگلی ارتفاعات دالاهو با چشم ‏اندازهای زیبا و کم ‏نظیر، یکی از جاذبه‏‌های طبیعی روستای شالان است در 4 کیلومتری روستای شالان، آبشار زیبای پیران و ویرانه‏ های قصر یزدگرد قرار دارد که قدمت آن به دوران ساسانی می رسد.

روستای شالان از توابع بخش کرند غرب  در استان کرمانشاه واقع شده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: کرمانشاه ، شالان ، بهشت ، غرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار