ثبت دومین مورد ابتلا به ویروس زیکا در ژاپن

وزارت بهداشت ژاپن از ثبت دومین مورد ابتلا به ویروس زیکا در این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رسانه های ژاپن روز جمعه به نقل از وزارت بهداشت این کشور گزارش دادند دومین مورد ابتلا به ویروس «زیکا» در ژاپن به ثبت رسیده است. 

خبرگزاری کیودو به نقل از وزارت بهداشت ژاپن گزارش داد: یک زن ژاپنی که به این ویروس آلوده شده در بیمارستان بستری شده؛ اما حال او رو به بهبود است.

اولین نمونه از آلودگی به ویروس زیکا در ژاپن در تاریخ 25 فوریه (6 اسفند) تأیید شد. وی یک مرد جوان بود که مدت ده روز را در برزیل به سر برده و در این مدت آلوده به ویروس شده بود. 

وزارت بهداشت ژاپن در ماه فوریه (31 روز منتهی به 13 اسفند) خواستار رعایت موارد ویژه در زمان سفر به بیست کشور منطقه آمریکا لاتین و آمریکای مرکزی شده بود. در این دو منطقه موارد انتشار ویروس زیکا بسیار بالاست. 

ویروس زیکا بوسیله پشه هایی که در طول روز فعالند منتقل می شود. این ویروس باعث ایجاد ناراحتی خاصی در افراد بزرگسال نمی شود؛ اما گمان می رود باعث ایجاد نقص در ناحیه مغز در میان کودکانی می شود که تازه متولد شده اند. 

شیوع زیکا بهار گذشته در برزیل آغاز شد و سپس در اوایل سال 2016 به آمریکای لاتین و سپس به آمریکا، اروپا و چین انتقال یافت. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار