قزوین؛

کارگروه اشتغال استان

استادار قزوین گفت : سال 95 واحد به واحد مشکلات بخش صنعت راحل خواهیم کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛همتی درمیان اعضای کارگروه اشتغال استان از بازدید میدانی وبررسی دقیق مشکلات واحدهای صنعتی بحران دار درسال اینده خبرداد.

به گفته همتی ،در خصوص وضعیت واحدهای صنعتی و ایجاد اشتغال در استان رویکرد نخست جلوگیری از عدم ریزش واحدهای صنعتی و  بهره‌وری از واحدهای صنعتی و تولیدی استان است.


استاندار اضافه کرد : در حال حاضر 370 واحد صنعتی و تولیدی نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی 60 تا  90 درصد در استان موجود است که برخی از آنها با کمک‌های مالی اندک تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

همتی همچنین به نقش تعاونی ها درایجاد اشتغال اشاره کرد وگفت : درسال اینده باتدابیر انجام شده باید بتوان با ایجاد20هزار فرصت شغلی به رونق اقتصادی استان کمک کرد .

استاندار درادامه  از راه اندازی دفتر سرمایه گذار خارجی درمرکز استان خبر داد وگفت این دفتر نقش موثری در تسهیل سرمایه گذاری دارد.

همتی با بیان اینکه در حال حاضر یک‌هزار و 600 نفر از خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان استان بیکار هستند، گفت:  نباید منتظر استخدامی دستگاه‌ای اجرایی باشیم، بلکه باید به عنوان یک مجموعه مسئول این افراد را گروه‌ بندی کرده و با تشکیل تعاونی‌های مختلف برای  آنان شغل ایجاد کنیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان هم  در این جلسه تعداد واحدهای فعال د ر حوزه دام، طیور و آبزیان در استان را   3 هزار و 250 واحد بیان کرد .

ابراهیمی پاک افزود: واحدهای فعال در حوزه دام، طیور و آبزیان استان برای 58 هزار و 140 نفر اشتغال ایجاد کرده است .

 ابراهیمی پاک با اشاره به واحدهای نیمه‌تمام حوزه دام، طیور و آبزیان استان گفت: یک‌هزار و 284 واحد در این بخش نیمه‌تمام است که با فعال‌سازی این واحدها 20 هزار شغل در استان ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار