کرمان؛

نصب تندیس گنجعلی خان در کرمان

شهردار منطقه یک از نصب تندیس گنجعلیخان حاکم عدالت محور دوره صفویه شهرکرمان در ضلع غربی میدان گنجعلیخان خبر داد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان وبنا به اعلام شهرداری کرمان؛ مهندس علی سعیدی با بیان این که گنجعلیخان از امرایی است که حدود 30 سال بر کرمان حکومت کرده و در زمان حکومتش اقدامات بسیار اساسی و مهمی در آبادی و عمران این منطقه انجام داده است، افزود: وی در زمان حکومتش آثار و بناهای زیادی را احداث نموده است.

وی با بیان اینکه از جمله اقدامات گنجعلیخان، ایجاد تفرجگاه‌های عمومی در وسط شهر بوده، افزود: یکی از این بناها میدانی بزرگ با بیش از 100 متر طول و 50 متر عرض است که یک مجموعه عالی از آثار عمرانی عصر صفوی به شمار می‌رود.

شهردار منطقه یک با تاکید بر اینکه از دیگر خدمات به جا مانده وی می‌توان به مجموعه گنجعلیخان اشاره کرد، گفت: نصب این تندیس، با نظرات کارشناسی و مکان یابی اصولی انجام گرفته و تلاش شده تا بهترین مکان برای این امر اختصاص یابد.

وی در ادامه با اشاره به طرح‌های مربوط به نورپردازی المان و تندیس‌های سطح منطقه افزود: از آن جا که بسیاری از آثار حجمی در شب قابل رویت نیستند، برنامه نورپردازی را در دستور کار قرار دادیم تا شب ها فضای دلنشین تری به واسطه وجود المان و تندیس‌ها برای شهروندان ایجاد شود.

مهندس سعیدی گفت: علاوه بر این تندیس، آثار دیگری همچون المان‌های نوروزی طی روزهای آتی در سطح منطقه نصب خواهند شد تا در آستانه بهار و سال جدید، شاهد تحول فضای بصری شهر از بُعد آثار حجمی باشیم.

وی با اشاره به اینکه تندیس گنجعلیخان از جنس فایبرگلاس ساخته شده است، خاطرنشان کرد: این تندیس به منظور استقبال از نوروز و زیباسازی معابر شهری،توسط شهرداری منطقه یک و به همت یکی از مجسمه سازان کرمانی ساخته و نصب شده است.

میدان گنجعلیخان درمجاورت بازار کرمان واقع شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.