علی پور:

دوست دارم در المپیک فرانسه شرکت کنم/ با سنگنوردی اروپا فاصله زیادی نداریم

نایب قهرمانی سنگنوردی جهان؛ گفت: این ورزش در سال 2020 وارد المپیک می شود و من هم علاقه دارم در این مسابقات حضور داشته باشم.

مهدی علی پور در گفتگو با خبرنگار سایر حوزه های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  افزود: سنگنوردی که طرفداران بی شماری در دنیا دارد از سال 2020 میلادی وارد المپیک فرانسه می شود و برترینهای این ورزش به رقابت خواهند پرداخت و بنده هم به عنوان یک سنگنورد دوست دارم در این مسابقات شرکت کنم و برای کشورم ایران عزیز افتخار به دست آورم. 
 
وی تصریح کرد:سال آینده میزبان رقابت های سنگنوردی نوجوانان و جوانان آسیا هستیم و قبل از این مسابقات انتخابی تیم ملی را پیش داریم، برای همین هر روز در ورزشگاه 15 هزار نفری قزوین تمرین می کنیم تا بدنم آماده باشد. 
 
قهرمان آسیا در ادامه گفت: سنگنوردی را از 6 سال پیش آغاز کردم و 3 سالی هم است که عضو تیم ملی هستم و در کارنامه فعالیتم کسب مدالم نقره از رقابت های سنگنوردی جام جهانی 2015 ایتالیا کسب مدال برنز مسابقات سنگنوردی قهرمانی آسیا مهر 94 در مالزی و مدال های طلای رقابت های سنگنوردی قهرمانی، آسیا که سال 91در کشورمان برگزار شد دارم. 
 
علی پور تاکید کرد: این ورزش در 3 بخش سرعت، لید و بولدر نیگ انجام می شود و ایرانیها در قسمت نخست با قهرمانان دنیا رقابت می کنند. البته در بخش های دیگر هم ورزشکاران خوبی داریم. 
 
وی یادآور شد: اگر بخواهم فاصله این ورزش کشورمان را با سنگنوردی قاره سبز مقایسه کنم 4-5 سالی فاصله داریم که چیز زیادی نسبت و با پتانسیل و توانایی بالایی از ورزشکاران ایرانی سراغ دارم خیلی زود به آنها می رسیم و سنگنوردان کشورمان را می بینیم که در رقابت های قاره کهن و جهان شرکت می کنند و روی سکو می روند و جای خوشحالی دارد. 
 
علی پور در پایان خاطر نشان کرد:هدفم در سال 95 کسب مدال چهارم بین‌المللی و دیگر مقام های قهرمانی داخلی و خارجی است. 
 
انتهای پیام/ 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار