معاونت قرآن و عترت ارشاد در سال 95 بر نهضت فهم قرآنی متمرکز می‌شود

معاون قرآن و عترت ارشاد گفت: بایستی مخاطب‌شناسی و نوع ذائقه آنها در آموزش قرآن مورد توجه باشد.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام محمدرضاحشمتی در جمع فعالان قرآنی و قرآن آموزان موسسه فرهنگی قرآن و عترت نورین شهرستان بابل با بیان اینکه تلاوت مقدمه فهمیدن قرآن است، اظهار داشت: معجزه رسول خدا(صلی الله علیه وآله وسلم) مردم را از ظلمت ها، خرافات و تندروی ها رهانیده است.

وی با بیان اینکه حضرت ابراهیم(علیه السلام) در قرآن فرمانروای درس توحید است، گفت: بایستی از قرآن به گونه ای بهره گرفت که بتوان بت های هوای نفس را شکست.
 
حشمتی عنوان کرد: باید تلاش شود با کمک مدرسین، قاریان موسسات قرآنی و هنرمندان و بهره گیری از ظرفیت هنر به ارائه مضامین قرآنی برای نسل جدید اهتمام داشت.
 
وی با اشاره به اینکه نوع ادبیات و زبان سخن گفتن با گروه های مختلف سنی در مقطع دانش آموزی و دانشجویی متفاوت و مخاطب شناسی و ذائقه آنها در آموزش قرآن مهم است، گفت: بایستی در آیات قرآن تفکر و تدبر کنیم و در زندگی به کار گرفته شود.
 
معاون قرآن و عترت خاطرنشان کرد: وقتی مردم را به قرآن و تزکیه دعوت می کنیم، خودمان هم باید عامل باشیم.
 
وی اظهار کرد: قرآن در طول تاریخ زمینه ساز حذف بسیاری از بدی ها و تاریکی ها فراهم کرد از اینرو مردمی که به مفاهیم قرآن توجه کنند از آسیب های اجتماعی مصون خواهند ماند.
 
حجت الاسلام حشمتی با بیان اینکه هفته قرآن و عترت امسال برای اولین بار در هشت استان کشور برگزار شده، گفت: تمرکز روی موضوع نهضت فهم قرآنی در دستور کار سال ٩٥ معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جانمایی شده است.
 
وی از دستاوردهای هفته قرآن اینکه از آثار هنرمندان،نویسندگان و اصحاب قلم حمایت خواهد شد، اظهار داشت: برگزاری جشنواره آیات و جشن رمضان را همزمان با ماه مبارک رمضان به صورت هدفمند در سال آینده خواهیم داشت.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار