گیلان؛

استاندارد اجباری کمتر از یک سوم واحد توليدی و صنعتی کشور

27 هزار واحد توليدی و صنعتی کشور مشمول استانداردهای اجباری است .

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛

معاون نظارت بر اجراي استانداردهاي سازمان ملي استاندارد وتحقیقات صنعتی کشور در مراسم تکریم و معارفه مدير کل استاندارد گيلان در رشت اعلام کرد : حدود 100 هزار واحد توليدي و صنعتی در کشور فعال است که از اين تعداد 27 هزار مشمول استانداردهاي اجباري اند.

وحید مرندي مقدم افزود : بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص استاندارد سازي تولیدات داخلي ، روش جديدي به نام اظهاريه انطباق طراحي شده است تا 73 هزار واحد توليدي و صنعتی باقيمانده هم تحت پوشش استاندارد قرار گيرند.

وي گفت : مجلس شوراي اسلامي هم يکشنبه گذشته سازمان ملي استاندارد و تحقیقات صنعتی را به اجرايي کردن طرح اظهاريه انطباق مکلف کرد.

فریدون بلغاری مديرکل هماهنگي امور استان هاي سازمان ملي استاندارد و تحقیقات صنعتی هم بر لزوم استفاده از نيروهاي متخصص در این نهاد نظارتی تاکيد کرد و گفت : گيلان از نظر تعداد واحد های توليدي و صنعتی مشمول استاندارد رتبه 8 کشور را دارد.

محمد حسین اصغريان معاون توسعه مديريت و منابع انساني استانداري گیلان هم گفت : رعایت حقوق مصرف کننده و حمایت از تولید کننده باید سرلوحه کار سازمان ملي استاندارد و تحقیقات صنعتی قرار گیرد.

در پايان با قدردانی از زحمات محمد علي يوسفي مديرکل پیشین استاندارد و تحقیقات صنعتی ، داريوش اشکاني پور بعنوان سرپرست این اداره کل معرفی شد.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.