کرمان؛

دهبکری دهستانی زیبا وخوش آب وهوا در استان کرمان

دهبکری دهستانی زیبا وخوش آب وهوا با گردوهای تنومندش از توابع شهرستان بم در استان کرمان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری استان کرمان با اشاره به اینکهروستای ییلاقی دهبکری، در 50 کیلومتری غرب شهرستانبم و در مسیرشهرستان جیرفت، به شکل جالب توجه‌ای در بخش‌های ابتدایی رشته کوه جبال بارز، آدمی را معطوف خود می‌کندگفت:درختان تنومند گردو، سپیدارهای بلند، باغ‌های زردآلو و آلبالو و دامنه‌های پوشیده از جنگل‌های بنه و کهکم و نیز رودخانه دهبکری که از وسط روستا می‌ گذرد، چشم‌اندازهای با شکوهی را رقم می‌زنند.

جهانشاهی افزود:این روستا،2500 متر ارتفاع دارد و در بین کوه‌های شیر، برفو، چاله، کمایی، جمالی و سوزا و سولو قرار گرفته است.

وی بابیان اینکهعبور جاده از بخش‌های غربی روستا باعث شده که اشراف مناسبی نسبت به دهبکری به وجود آید‌ تا عابران و مسافران، لذت بیشتری در این مسیر تجربه ‌کنندخاطرنشان کرد:چشم‌اندازهای دهبکری وجود آبشارها در بخش جنوبی دهبکری و در دامنه کوه برفو از دیگر جاذبه‌های دیدنی این منطقه محسوب می‌شوند.

جهانشاهی یادآورشد:پس از گذر از تونل دهبکری و رسیدن به جنگل پسته وحشی)بنه) که هزاران رنگ زیبا را به تصویر می‌کشد، فضای خاطره انگیزی را در یادها بر جای می‌گذارد که فراموش نشدنی است.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: دهبکری ، دهستان ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار