ارومیه؛

توقیف دستگاه‌های حفر چاه غیرمجاز در بوکان

فرخ مولودی بیان کرد: در راستای حراست از منابع آبی و جلوگیری از مصرف بی‌رویه منابع زیر زمینی و سطحی، از حفر چاه جدید در شهرستان بوکان جلوگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛رئیس اداره منابع آب بوکان با اشاره به این موضوع افزود: چاه‌های غیرمجاز مورد شناسایی قرار می‌گیرند که این اقدامات به منظور احیای هر چه بیشتر دریاچه ارومیه و نجات این دریاچه با مصرف بهینه آب به وِیژه در بخش کشاورزی اجرایی می‌شود.

رئیس اداره منابع آب بوکان با بیان اینکه برای این منظور از هرگونه حفاری جلوگیری به عمل می‌آید، اذعان داشت: در صورت مشاهده هرگونه حفاری غیرمجاز برای ایجاد چاه، دستگاه‌های حفاری توقیف می‌شوند.

وی با اشاره به آغاز فصل کشت انواع محصولات کشاورزی، از افزایش حفر چاه در این شهرستان خبر داد و اذعان داشت: در یک ماه اخیر 23 دستگاه حفاری در بوکان مورد شناسایی قرار گرفت و از ادامه کار آنها جلوگیری به عمل آمد.

مولودی با بیان اینکه چاه‌های حفر شده نیز مسدود می‌شوند، از مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز آب در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: این اقدام طبق مصوباتی است که به منظور احیای دریاچه ارومیه وجود دارد.

رئیس اداره منابع آب بوکان با اشاره به نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه‌های غیرمجاز، اعلام کرد: چاه‌های غیرمجاز نیز در این شهرستان مورد شناسایی قرار گرفته استکه باید مدیریت صحیحی بر مصرف آب از این چاه‌ها انجام گیرد به طوری که در این شهرستان 269 حلقه چاه عمیق و تعداد 2 هزار و 235 چاه نیمه عمیق اعلام کرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.