سی‌ان‌ان مانی: تجار بزرگ خاورمیانه ترامپ را جدی نمی‌گیرند

سران تجاری خاورمیانه اعلام کردند تا زمانی که ترامپ نامزد رسمی حزب جمهوری‌خواه نشود، اظهاراتش را جدی نمی‌گیرند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «سی‌ان‌ان مانی» در مطلبی نوشت: آیا دونالد ترامپ تهدیدی برای نظم اقتصادی و سیاسی جهان به شمار می‌رود؟ یا توپی است پر از باد که با نزدیک شدن به زمان انتخابات خالی می‌شود؟ سران تجاری خاورمیانه و سایر بازارهای نوظهور در پاسخ به این پرسش‌ها، نسبت به حضور ترامپ در قدرت ابراز نگرانی کردند. اما تعدادی از آن‌ها نیز اظهارات ترامپ را طنزآمیز خواندند.

مدیر عامل «وای‌تی‌ال،» شرکت خوشه‌ای مالزیایی که در زمینه‌های مختلف از جمله ساخت‌و‌ساز فعالیت می‌کند، در همین زمینه گفت: فکر می‌کنم سخنان عجیب ترامپ در خصوص ساخت دیوار در مرز مکزیک و آمریکا برای جلوگیری از ورود مسلمانان، مزاحی بیش نیست؛ اما مردم جهان شوخی‌های ترامپ را جدی می‌گیرند.

تعداد زیادی از تجاری که در گردهمایی بازارهای مالی در ابوظبی شرکت کرده بودند، به صورت ناشناس درباره ترامپ صحبت کردند. یکی دیگر از این افراد گفت: هنوز برای جدی گرفتن اظهارات ترامپ خیلی زود است. اگر او نامزد رسمی حزب جمهوریخواه آمریکا شود، آن زمان اظهاراتش مهم خواهد بود. در صورتی که آن زمان نیز او همچنان به بیان اظهاراتی از این دست ادامه دهد، باید به دنبال انجام اقدام مناسب بود.

به گفته این تجار، در حال حاضر اطلاع از سیاست‌های بانک مرکزی آمریکا برای آن‌ها از اهمیت بیشتری نسبت به مسائل سیاسی برخوردار است. یکی دیگر از آن‌ها در همین خصوص گفت: سیاست‌های مربوط به نرخ بهره آمریکا از اهمیت بالایی برخوردار است و بر اقتصاد سایر کشورهای جهان تأثیر بسزایی خواهد داشت.

در پایان این مطلب آمده است: از نظر بسیاری از سران تجاری خاورمیانه، بررسی‌های نظام قانون اساسی آمریکا، آخرین پناهگاهی است که می‌توان در مقابله با ترامپ به آن متوسل شد. آن‌ها امیدوارند کنگره و دادگاه‌های آمریکا مانع اعمال نفوذ بیش از حد ترامپ بر سیاست خارجی و تجاری این کشور شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار