پیام وزیر آموزش و پرورش به کنگره شهدای دانش آموز خراسان رضوی؛

دانش آموزان شهید بالاترین معدل خلوص را گرفته اند

وزیر آموزش و پرورش در پیامی به کنگره بزرگداشت 2 هزار شهید دانش آموز خراسان رضوی، شهدای دانش آموز را دارنده بالاترین معدل خلوص توصیف کرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، وزیر آموزش و پرورش در پیامی بمناسبت بزرگداشت 2000 شهید دانش آموز استان خراسان رضوی گفت: دانش آموزان شهید به قلم سرخ شهادت و شهامت بالاترین معدل خلوص را گرفته اند.    
علی اصغر فانی افزود: بدون شک 36 هزار لاله به خون خفته دانش آموز، عظیم ترین پشتوانه توسعه معرفتی و معنوی جامعه و الگوهایی مانا و بی مانند برای دانش آموزان امروز و آینده این سرزمین هستند. 
وی تصریح کرد: شاگردان مکتب روح الله در مدرسه شهادت جانانه مشق عشق نمودند و مسیر ملک و ملکوت را یکباره در نوردیدند، فهمیده ملکانی که خدا باورانه پرچم اعتلای ایران اسلامی را در سپیده سحری، جاودانه بر بلندای ابدیت به اهتزار درآوردند. 
وزیر آموزش و پرورش افزود: امروز نیز باید با الهام از حضور تحول آفرین دانش آموزان در شکل گیری انقلاب و پیروزی در دفاع مقدس زمینه های بروز و ظهور توانمندی این سرمایه های بی بدیل در عرصه های علمی، آموزشی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، ورزشی و فناوری فراهم آید زیرا تعالی و پیشرفت همه جانبه کشور همواره مرهون حضور آگاهانه و پرنشاط دانش آموزان، این همیاران همیشه در صحنه و همراهان بیدار و سرزنده دولت و ملت بوده است. 
وی همچنین برگزاری کنگره شهدای دانش آموز را دارای نقشی اثر گذار در انتقال و تبیین اندیشه های علمی و عملی دانش آموزان شهید به دانش آموزان اکنون و آینده ذکر و بیان کرد: این امر مبارک قوام بخش فرهنگ مقاومت و ایثار در سایه سار معرفت آموزی و نویدبخش آینده ای روشن و روشنگر برای تعالی این سرزمین باشد. 
فانی خاطر نشان کرد: چشم امید من به دستان کوچک، اندیشه های سترگ و دلهای حماسه آفرین شماست و امیدوارم با توکل به ذات القدس الهی و اسمتداد از ارواح مقدس شهدای دانش آموز مدبرانه و امیدورانه برای عزت، امنیت، پیشرفت، سربلندی و سرافرازی میهمن بکوشید. 
گردهمایی بزرگداشت دو هزار و شهید دانش آموز خراسان رضوی با حضور دو هزار دانش آموز و استاندار و  خانواده های شهدای دانش آموز صبح امروز در  مشهد برگزار شد. 
استان شش میلیون نفری خراسان رضوی 2000 شهید دانش آموز دارد.
انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.