اهواز؛

استقبال شوشتر از مهمانان نوروزی

فرماندار شوشتر از فراهم بودن تمهیدات لازم برای پذیرایی از مهمانان نوروزی با تشکیل 10 کمیته در این شهرستان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حیدر نجفی فر گفت: شوشتر به لحاظ بافت تاریخی، سازه های آبی که شهرت جهانی دارند و طبیعت بکر همواره یکی از مقاصد گردشگری در خوزستان بوده است.

وی اظهار داشت: در این راستا با تشکیل کمیته های 10 گانه در ستاد نوروزی شهرستان شوشتر، تمام امکانات لازم رفاهی، بهداشتی و امنیتی برای استقبال هر چه بهتر از مهمانان نوروزی پیش بینی و وظایف کمیته ها مشخص شد.

فرماندار شوشتر افزود: امسال همچون سال های گذشته ایستگاه های راهنمایی مسافران نوروزی پیش بینی شده و برای راهنمایی گردشگران جزوه هایی توسط اداره میراث فرهنگی آماده شده که بین مسافران توزیع می شود.

نجفی فر اذعان کرد: براساس آمار تهیه شده توسط میراث فرهنگی در سال 94 بیش از 500 هزار مسافر و گردشگر در ایام نوروز از شهرستان شوشتر دیدن کردند.

سازه های آبی تاریخی شوشتر شامل بند میزان، برج کلاه فرنگی، رودخانه دست کند گرگر ،پل بند گرگر،مجموعه آبشارها و آسیاب های آبی، بند برج عیار و نیایشگاه صابئین، بند ماهی بازان شوشتر ،قلعه سلاسل، کانال داریون، پل بند شادروان، بند خاک، پل بند لشکر، پل شاه علی و بند شرابدار به عنوان دهمین اثر ایران با عنوان نظام آبی تاریخی شوشتر بصورت یکجا در فهرست میراث جهانی یونسکو با شماره ۱۳۱۵ به ثبت رسیده است.

سازه های آبی،تاریخی شوشتر مجموعه ای به هم پیوسته از پلها، بندها، آسیاب ها، آبشارها، کانال ها و تونل های عظیم هدایت آب هستند که در ارتباط با یکدیگر کار می کنند و در دوران هخامنشیان تا ساسانیان، برای بهره گیری بیشتر از آب ساخته شده اند.

شوشتر یکی از شهرهای تاریخی خوزستان محسوب می شود که در 90 کیلومتری شمال شرق اهواز قرار دارد.



انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.