اهواز؛

پدیده ای به نام آفریقای خوزستان

با انتقال آب پدیده‌ای به نام آفریقای خوزستان را ایجاد خواهیم کرد.

پدیده ای به نام آفریقای خوزستانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، منتخب مردم دشت‌آزادگان و هویزه در مجلس دهم گفت: نمی‌توانیم با انتقال آب از سرشاخه‌ها موافقت کنیم، چه حاجت است که قسمتی از کشور را فلک‌زده و قسمتی را آباد کنیم. نمی‌توانیم پدیده‌ای به نام آفریقا را در خوزستان ایجاد کنیم.

قاسم ساعدی افزود: اشتغال و تامین آب کشاورزان از اولویت‌های بسیار مهم است. 80 درصد مردم دشت‌آزادگان و هویزه از کشاورزی امرار معاش می‌کنند به همین جهت توجه ویژه به تامین آب مدنظر خواهد بود.

ساعدی اظهار داشت: خوزستان قطب کشاورزی کشور است و باید آب در رودخانه‌های استان جاری باشد، تامین آب استان، چه کارون، کرخه و جراحی از اولویت نمایندگان استان خواهد بود.

وی افزود: از استان به عنوان قطب کشاورزی کشور یاد می‌شود و زمین‌های حاصل و شرایط اقلیمی مناسب را دارا است و به همین دلیل وظیفه است که تامین آب کشاورزی و جاری شدن آب در رودخانه‌های استان در اولویت کاری نمایندگان در مجلس دهم خواهد بود.

ساعدی تصریح کرد: بیکاری مردم استان را به یاس و ناامیدی کشانده است، مطالبات مردم در دشت‌آزادگان و هویزه و اکثر شهرستان‌های استان در خصوص رفع بیکاری و اشتغال است و این پدیده شوم معضل اجتماعی است که مردم را از خود بیزار کرده است.

منتخب مردم دشت‌آزادگان و هویزه در مجلس دهم ادامه داد: خانواده‌های بسیاری در استان زندگی خود را از بخش کشاورزی تامین می‌کنند و بنابراین نمی‌توانیم با انتقال آب از سرشاخه‌ها موافقت کنیم و مردمی فلک‌زده بمانند و مردمی دیگر آباد شوند؛ تمام ایران سرای ماست چه حاجت است که یک قسمت را فلک‌زده و قسمت دیگری را آباد کنیم و در نهایت پدیده‌ای به نام آفریقا در خوزستان ایجاد شود.

ساعدی با تاکید بر این‌که زندگی مردم به آب وابسته است، اظهار کرد: با انتقال آب معیشت مردم فلج شده و از بین می‌رود؛ دوستان ما در دولت و مسئولان نظام حتما دلسوز مردم هستند و با طرح‌های علمی و منطقی می‌توانند مشکل آب خوزستان را تا حد قابل قبولی حل کنند.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.