مرگ و میرسالانه 300 نفر در کهگیلویه و بویراحمد بر اثر حوادث

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: سالانه 300 مرگ و میر و چندین برابر این آمار مصدومیت بر اثر حوادث در این استان به ثبت می رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،رضا چمن افزود: این افراد بر اثر سوانح رانندگی، گاز گرفتگی، غرق شدگی، سقوط از ارتفاع و سایر حوادث جان خود را از دست می دهند.
وی بیان کرد: 70 در صد از مرگ و میر ناشی از حوادث به دلیل سوانح جاده ای است که لزوم احتیاط در هنگام رانندگی را دو چندان کرده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به میانگین سنی 35 سال در مرگ و میرهای ناشی از تصادف های رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: کاهش تلفات رانندگی میانگین امید به زندگی را به نحو چشمگیری افزایش می دهد.
وی با یادآوری در پیش بودن تعطیلات نوروز و سفرهای نوروزی ازمردم خواست در هنگام سفر احتیاط و دقت بیشتری کنند.
چمن با بیان این که 16 دستگاه آمبولانس برای خدمات رسانی بهینه بین مراکز درمانی پزشکی کهگیلویه و بویراحمد توزیع شده و هفت دستگاه دیگر در حال شماره گذاری است، گفت: تلاش می شود امسال خدمات رسانی به حادثه دیدگان سفرهای نوروزی به شکل بهتری انجام شود.
وی همچنین از آمادگی ستاد تسهیلات سفر نوروزی در بخش نظارت بر سلامت مواد غذایی، فوریت های پزشکی، کشیک تیم های پزشکی در مراکز درمانی و بیمارستان ها برای تعطیلات نوروز امسال خبر داد.
استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل کمبود زیرساخت های جاده ای و قرار داشتن در مسیر جاده های استان های مرکزی به جنوب کشور و آمار زیاد گردشگران در چهار فصل سال شاهد حوادث مختلفی است.
انتهای پیام /
برچسب ها: مرگ و میر ، حوادث ، مصدومیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.