تمویل دو پروژه انکشافی توسط ژاپن در ننگرهار

سفارت ژاپن در کابل اعلام کرد: که دولت این کشور دو پروژه انکشافی در ولایت ننگرهار را تمویل می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان؛ قرارداد تمویل این پروژه‌ها روز دوشنبه در کابل میان یاسوناری مورینو شارژدافر سفارت جاپان با نمایندگان دو موسسه غیردولتی به امضا رسید.

این پروژه‌ها که شامل غرس پنج‌صد اصله نهال خرما در مساحت ده جریب زمین در دشت گمبیری ولسوالی خیوه و ساخت یک یتیم خانه در ولسوالی سرخرود ولایت ننگرهار می‌شود، با کمک بیش از ۱۷۳ هزار دالری دولت جاپان تمویل می‌گردد.

سفارت جاپان در کابل می‌گوید که پروژه غرس پنج‌صد اصله نهال خرما از طریق برنامه خدمات طبی صلح جاپان اجرا می‌گردد. به گفته این سفارت، غرس این نهال اولین پروژه خصوصی فارم خرما در ولایت ننگرهار به شمار می‌رود.

سفارت جاپان می‌افزاید که با ساخت یک یتیم خانه در ولسوالی سرخرود برای هشتاد پسر و دختر یتیم، زمینه آموزش و پرورش نیز برای این افراد فراهم می‌گردد.

یاسوناری مورینو در مراسم امضای قرارداد تمویل این پروژه‌ها گفت: «این دو پروژه فرصت‌های شغلی را برای مردم قریه فراهم خواهد کرد که به طور مستقیم باعث بهبود وضعیت اقتصادی آنها شده و در قسمت کاهش مهاجرت‌ها کمک می‌کند.»

دولت جاپان از کمک‌کنندگان بزرگ افغانستان است و این کشور از سال ۲۰۰۱ تاکنون بیشتر از پنج میلیارد دالر در بخش‌های مختلف انکشافی و امنیتی به دولت افغانستان کمک کرده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: افغانستان ، ژاپن ، سفارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار