داستان عشق دو دلدادۀ باميانى به شکل کتاب درآمد

داستان «ذکيه» و «محمدعلی» دو جوان عاشق در ولايت باميان، به شکل کتاب درآمده و شهرت جهانى يافته است

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان؛ داستان «ذکیه» و «محمدعلی» دو جوان عاشق در ولایت بامیان، به شکل کتاب درآمده و شهرت جهانى یافته است.

راد، خبرنگار نیورک تایمز که قضیة این زوج را از اول تا به آخر دنبال نموده، داستان عشق آنها را اخیراً در قالب کتابى به نام «داستان عشق ذکیه و محمدعلی»، چاپ نموده است.

این کتاب به تازگى درامریکا به زبان انگلیسی نشر شده واقدام به ازدواج و زحماتى که این دو دلداده متحمل شده، از یکسو تلخ و از سوى دیگر درخور ستایش خوانده شده است.

 در کتاب، تمام خاطرات محمد علی و ذکیه واینکه دو دلداده چگونه با مشکلات سازگاری کرده  تا موفق شدند که به هم برسند، تحریرگردیده است.

محمد علی به آژانس خبرى پژواک گفت: «تمام آنچه را که خبرنگار نیویارک تایمز نوشته، باجزییات ازخاطره هایم وسختی هایی را که با ذکیه کشیده ام پرسیده است.»

وى  افزود که فکر میکرد این خبرنگار گزارش می نویسد وهمه وقت حتی از طریق تیلیفون از وی معلومات میگرفت.

 این دوجوان میگویند که ابتدا وقتی عاشق هم شدند، به علت مخالفت خانواده و اقوام، شب ها را درکوه های اژدر مرکز بامیان و ولسوالى هاى یکاولنگ وپنجاب سپری نموده وتصمیم گرفتند تا ازهم جدا نشوند واگر هم شکار افراد شدند که در قصد کشتن شان هستند، یکجا باید بمیرند.

محمد علی علاوه نمود که صفحه روی جلد این کتاب، درصفحات فیسبوک نیز دست به دست میشود. اما وی درموردنشرکتاب با تذکر این ضرب المثل «بُز درغم جانش قصاب به غم چربی» گفت که نگران است که از این کتاب، بعضی افراد متعصب، وادار به استفاده جویی نشود واز این کتاب علیه وی استفاده نکند وتهدیدات را بالا نبرد.

 شوهرذکیه افزود که ازتهدید برخى افراد زورمند نگران است، ولى ازآنها نام نبرد. عشق این دو دلداده، از جهتى حساس شده که ذکیه از قوم تاجک و محمد علی از قوم هزاره میباشد.

نکاح این زوج عاشق، در پیش یک ملا از منطقة فولادی مرکز بامیان بسته شده وتا رسیدن به عشق خود، این دوتن تمامی سنت های خرافی جامعه را پشت پا زده وحتی ذکیه از مخالفت های فامیلش نیز سر باز زده وبا تمامی مشکلات دست وپنجه نرم نموده تا به عشق خود برسند.


انتهای پیام/
برچسب ها: افغانستان ، داستان ، عشق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Afghanistan
mahboba
۱۲:۴۸ ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
عالی