آیت‌الله یزدی در اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری:

تسلیم قانون هستم/ اساسی‌ترین وظیفه خبرگان رهبری مراقبت از تغییر هویت ولایت فقیه است +تصاویر

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی از اساسی‌ترین وظایف خبرگان رهبری مراقبت از تغییر هویت ولایت فقیه است.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌الله یزدی رئیس مجلس خبرگان رهبری در نوزدهمین نشست دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری که صبح امروز(سه شنبه) در ساختمان مجلس قدیم برگزار شد،‌ اظهار داشت: دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی کاملا آرام و آبرومندانه و بدون آنکه از بینی کسی خون بیاید، برگزار شد.



وی در ادامه افزود: بنده به همه کسانی که به محلس دهم راه پیدا کرده‌اند تبریک می‌گویم البته شکایاتی نیز مطرح  شده که هم‌اکنون در شورای نگهبان در حال بررسی است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مردم در انتخابات وظایفشان را به خوبی انجام دادند، اضافه کرد: بیش از 60 درصد مردم شریف ایران به پیروی از مقام معظم رهبری در انتخابات حاضر شدند و رای دادند.

آیت‌الله یزدی با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس باید به مردم خدمت و مشکلات آنان  را حل کنند،‌ افزود: نمایندگان مجلس باید به مسائل اقتصادی، ‌اشتغال و فرهنگ رسیدگی کنند چرا که هر نماینده در هر حوزه انتخابیه، نماینده کل کشور است و لذا نباید فقط به فکر منافع حوزه انتخابیه‌اش باشد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه منافع کشور بر منافع حوزه انتخابیه ارجحیت دارد، تاکید کرد: نمایندگان باید به مردم خدمت کنند و به دنبال سود شخصی نباشند.

وی اظهار داشت: فشار روحی که از پرونده‌های برخی از نمایندگان مجلس به روح و جان ما وارد شد، سنگین‌تر از کار فیزیکی بود.

وی با تاکید بر اینکه دولت نباید از لبخند دشمنان خوشحال شود،‌ ادامه داد: ما باید با همه ارتباط داشته باشیم اما ارتباط با دشمنِ شناخته‌شده مفهوم درستی ندارد چرا که ما باید متناسب با سیاست‌های بین‌المللی رفتار متعارف داشته باشیم.


به گفته آیت‌الله یزدی ارتباط با همه مطلوب است اما نباید فریب عوام فریبی آنها را بخوریم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: دشمنان ما چندین بار قول دادند اما دوباره دشمنی هایشان ادامه یافت که مهمترین آنها شیطان بزرگ یعنی آمریکا است.

وی گفت: یکی از اساسی‌ترین وظایف مجلس خبرگان رهبری مراقبت از تغییر هویت ولایت فقیه است، چرا که تاریخ نشان داده ولایت و امامت با تغییراتی که به موروثی و سلطنتی تبدیل شد گرفتاری‌هایی را ایجاد کرد. 

آیت‌الله یزدی افزود: خوشحال هستم که رای نیاوردم،‌ اما آنچه در روزهای اخیر رسانه‌ها مطرح کردند،‌ دروغ است زیرا نه از طرف بنده و نه جامعه مدرسین اقدامی نشده که کسی کنار برود و بنده وارد مجلس خبرگان شوم، متاسفانه اطلاعاتی در سایتها براساس عقاید شخصی خودشان آورده شده است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: صراحتا می‌گویم زمانی که نتایج از وزارت کشور به صورت رسمی اعلام می‌شود، قانون محسوب شده و همه باید اطاعت  کنند، من به همه کسانی که به پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری راه یافتند تبریک می‌گویم و امیدوارم وظیفه شرعی و قانونی خود را به خوبی انجام دهند.

وی افزود: من تسلیم قانون هستم، قانون را بر هرچیزی ارجح می‌دانم و نمی‌خواهم کوچکترین تحلفی صورت گیرد همچنین خدا را شاکرم که باری از روی دوشم برداشته شده است.

آیت‌الله یزدی در پایان خاطر نشان کرد:  مجلس خبرگان رهبری،‌ علاوه بر تامین فقیه در وقت لازم،‌ مراقبت از استمرار شرایط فقیه و مراقبت از طبیعت سیستم حاکمیت را بر عهده دارد.

گزارش تصویری این مراسم را اینجا ببینید.

انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۳ ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
خدا نگهدار ت باشد ای مرد شریف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
این سخنان نشانه تقوای وی می باشد خداوند نگهدار وی باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
احسنت به این مرد بزرگ هر کجا باشید ان شاالله سربلند و موفق باشید
آخرین اخبار