اهواز؛

انتقاد از افزایش 4 برابری عوارض شهری در اهواز

عضو شورای اسلامی شهر اهواز از افزایش 4 تا 5 برابری عوارض شهری در 2 سال گذشته در این شهرستان انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، اسکندر زنگنه در یکصد و بیست و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر اهواز از تصویب عوارض جدید برای شهروندان انتقاد کرد و گفت: شورای اسلامی شهر در دوره چهارم خود، عوارض شهرداری را برای شهروندان 4 تا 5 برابر افزایش داده، این در حالیست که هنوز نتوانسته عوارض 200 میلیارد ریالی چاه های نفت در شهر اهواز را وصول کند.

وی خاطرنشان کرد: عوارض شهری در حالی بیش تر می شود که شهرداری برای کاهش هزینه های اداره شهر تلاش نمی کند به طوری که هزینه خدمات شهری از 68 میلیارد ریال در سال 86 به 3 هزار میلیارد ریال در سال جاری رسیده است.

زنگنه اظهار داشت: عوارض شهری در بخش های مختلف اعم از پسماند، خدمات شهری و.. تصویب شده اند که لازم است همه در قالب یک بند تعریف شوند تا تکلیف شهروندان روشن گردد.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز همچنین با انتقاد از لایحه پیشنهاد تعدیل بهای خدمات کارشناسی سازمان آتش نشانی بیان کرد: وظیفه این سازمان تامین ایمنی است و نباید بابت این مساله از شهروندان پول بگیرد.

بر اساس لایحه ای که شهرداری اهواز در این جلسه ارائه کرد، بابت خدمات کارشناسی آتش نشانی از شهروندان پول دریافت می شود.

غلامرضا سبزعلی عضو شورای اسلامی شهر اهواز در این خصوص افزود: این تعرفه مخصوص بلندمرتبه سازی است و ساختمان های ویلایی را شامل نمی شود.

وی با بیان اینکه این تعرفه برای ساختمان های 1 هزار مترمربع تا 6 هزار متر مربع است، اذعان کرد: بر این اساس برای ساختمان های مسکونی 5 میلیون ریال، واحدهای آموزشی 10 میلیون ریال و واحدهای تجاری 15 میلیون ریال بابت خدمات کارشناسی آتش نشانی اخذ می گردد.

با رای اعضای شورا مقرر شد این لایحه برای بررسی بیش تر به کمیسیون های تخصصی شورا ارجاع شود.

انتهای پیام/ن



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.