شیراز؛

هنگام استفاده از مواد شوینده مواظب باشید

مبتلایان به آسم و آلرژی، خود را در معرض شوینده ها قرار ندهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سرپرست علمی بخش مسمومیت های بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) شیراز، در آستانه فصل بهار و موعد خانه تکانی های پایان سال، گفت: افرادی كه دچار آسم و آلرژی هستند، در هیچ شرایطی خود را در معرض مواد شوینده مواد قرار ندهند.
دكتر فاضل گودرزی افزود: در آستانه عید نوروز و خانه تكانی های مرسوم در این روزها، شاهد حضور بیمارانی در بیمارستان هستیم كه در اثر عدم استفاده درست از مواد شوینده، با آسیب های جدی ریوی مواجه می شوند.  
او یكی از مواردی را كه آسیب های جدی به ریه می رساند، استنشاق اسید عنوان کرد و ادامه داد: برخی از افراد، به ویژه بانوان خانه دار، برای از بین بردن لكه های كاشی، به مواد شوینده، وایتكس اضافه می كنند و گاهی وایتكس را با جوهرنمك تركیب می كنند كه باعث  متصاعد شدن بخار می شود.
دکتر گودرزی اضافه کرد: افرادی كه در معرض گاز متصاعد شده كلر قرار می گیرند، با نشانه هایی مانند آسم، تنگی نفس، و خس خس سینه مواجه می شوند؛ كه سهل انگاری در این مورد، عوارض جبران ناپذیری را به دنبال دارد.
سرپرست علمی بخش مسمومیت های بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) شیراز بیان کرد: از مواد شوینده، تنها در موقع لزوم استفاده کرده و از کاربرد مواد اسیدی در فضای بسته پرهیز کنید.
او تاکید کرد: به هیچ عنوان مواد اسیدی مانند وایتكس را با جوهرنمك مخلوط نكنید.  
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار