چرا ژاپنی‌ها برای المپیک 2020 هیجان‌زده هستند؟

دولت ژاپن در نظر دارد همزمان با برگزاری بازی‌های المپیک سال 2020 از جدیدترین پیشرفت تکنولوژیکی خود رونمایی کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مجله «نیوزویک»؛ بسیاری بر این باورند که المپیک 2020 به پایان رسیدن اقتصاد ژاپن را تسریع می کند. درحالی که دولت ژاپن از اختصاص بودجه 3 میلیارد دلاری برای برگزاری این بازی ها خبر داده است، بسیاری از رسانه ها با ارائه گزارش های اقتصادی اعلام کرده اند که هزینه این بازی ها شش برابر بیش از بودجه در نظر گرفته شده‌است.

بازی های 2020 ژاپن شاید در برخی زوایا اقتصاد این کشور را هدف قرار دهد و کاتالیزور سقوط اقتصاد آن باشد ولی از سویی می توان منتظر ارائه جدیدترین پیشرفت‌های تکنولوژی این کشور یه عنوان قطب فناوری جهان بود.

نمونه قدرت تکنولوژی ژاپن را می توان در بازی سال 1964 جستجو کرد. تنها 10 روز پیش از آغاز بازی ها، این کشور اقدام به راه اندازی «شینکانسن،» سریعترین قطار تندروی جهان کرد. این قطار همزمان با برگزاری بازی ها میلیون‌ها حمل و نقل مسافر را تسهیل کرد.

مقامات ژاپنی اعلام کرده اند همزمان با برگزاری بازی های سال 2020 شاهد جدیدترین و جذاب ترین اختراعات فناوری خواهند بود. یکی از این اختراعات تاکسی رباتیک است که «شینزو آبه،» نخست وزیر ژاپن از راه اندازی آن تا سال 2017 خبر داده است.

تاکسی رباتیک بدون در اختیار داشتن راننده مسافران و گردشگران را به مقصد می رساند. به گفته مقامات ژاپنی شرکت خودروسازی نیسان و شرکت فناوری پاناسونیک بخش عمده ای ازطراحی این تاکسی را بر عهده گرفته اند.

تاکسی رباتیک یکی از جذابترین پیشرفتهای تکنولوژیکی ژاپن است و بسیاری از مردم این کشور برای رونمایی از آن تا زمان برگزاری بازی های المپیک 2020 لحظه شماری می کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار