بی‌بی‌سی: اروپا در تلاش برای بستن مسیر مهاجران

مسئولان ترکیه و اتحادیه اروپا با گردهمایی در بروکسل به دنبال بستن مسیر بالکان برای جلوگیری از ورود مهاجران هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "بی بی سی": اتحادیه اروپا در نظر دارد تا با ارائه طرحی در نشست بروکسل برای بستن مسیر بالکان، از ورود هرچه بیشتر مهاجران به اروپا جلوگیری کند.

این طرح آنکارا را وادار خواهد کرد تا مهاجران اقتصادی را باز پس گیرد، سایر کشورهای اروپایی در عوض به ترکیه 3.3 میلیارد دلار کمک مالی ارسال خواهد کرد. سال گذشته بیش از یک میلیون مهاجر غیرقانونی از مسیر دریایی وارد ترکیه و سپس یونان شدند.

بسیاری از این مهاجران تلاش می کنند با گذر از یونان به کشورهای اروپایی شمالی برسند؛ اما در حال حاضر هشت کشور اروپایی کنترل مرزهای خود را افزایش داده اند.

با بسته شدن مرزهای مقدونیه، کرواسی، مجارستان و اسلوونی، 13 هزار پناهجو در مرزهای شمالی یونان به دام افتاده اند و نمی توانند به کشورهای مورد نظر خود مهاجرت کند.

مرگ 25 نفر پناهجو در روز یکشنبه این هفته، بار دیگر این بحران را به سایر کشورهای جهان یادآور شد. 

اعضای اتحادیه اروپا در زمینه واکنش به این بحران اتفاق نظر ندارند، چراکه تعدادی از کشورهای اروپایی پذیرنده مهاجران با مشکلاتی در این زمینه مواجه شده اند.

انتظار می رود اتحادیه اروپا در نشست بروکسل از ترکیه درخواست کند تا هزاران مهاجر اقتصادی را باز پس گیرد. در عوض این اتحادیه بخش دیگری از پناهجویان فعلی ترکیه را در سایر کشورهای اروپا پذیرش خواهد کرد.

اتحادیه اروپا 6 ماه پیش اعلام کرده بود 160 هزار پناهجو را از یونان و ایتالیا خارج خواهد کرد؛ اما با مخالفت تعدادی از اعضای آن این وعده تاکنون اجرایی نشده است.

یکی از موضوعات احتمالی مورد بحث، قابلیت سفر آزاد در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا است. در حال حاضر از 26 کشور عضو این طرح، هشت کشور به شکل موقت کنترل مرزی را آغاز کرده اند.

یک عضو یونانی پارلمان اروپا در مصاحبه ای اظهار کرد: "پذیرفتن یک میلیون پناهجو برای منطقه‌ای 500 میلیون نفری چندان دشوار نیست؛ اما هیچ همبستگی وجود ندارد، هیچ احترامی به قوانین بین المللی وجود ندارد."


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
توروقران توروبخدا....به هرکی میپرستین یااین اخباراواره هاوتصاویررومنتشرنکنین یایه فکری بردارین.تواین اوضاع همه بچه کوچک داریم توخونه بخدابچه ها گناهی ندارن که بخان اینجوری اواره بشن یه فکری بکنین.حتی ماحاضریم بااین اوضاع بد اقتصادی کمک کنیم بهشون.بخدابچه ها گناه دارن.منکه مرد هستم ازتصاویراواره ها وبچه هایی که توبغل بزرگترا هستم رنجیده میشم.تو روقران شما که خبرنگارین وصداتون و...به گوش جهانیان میرسه یه فکری بحالشون بکنین.مگه اونا مثل بچه های مادل ندارن.ممنونم
آخرین اخبار