روحانی در جمع مردم استان يزد:

دولت آماده همکاری با مجلس دهم است/ در انتخابات هیچ جناحی بر جناح دیگری پیروز نشد

رئیس‌جمهور گفت: در انتخابات هیچ جناحی بر جناح دیگری پیروز نشد.

سخنرانی رئیس‌جمهور در جمع مردم استان يزد آغاز شد
به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان امروز دوشنبه (17 اسفند ماه) در جمع مردم استان یزد، با درود فرستادن بر روح شهید محراب آیت‌الله صدوقی و همچنین سلام و درود فرستادن بر سید روح‌الله خاتمی و مردم، گفت: از آشنایی من با شهر یزد بیش از 50 سال می‌گذرد شور و شوق امروز شما مانند شور سال 54 است.

وی با اشاره به فعالیت‌های انقلابی مردم یزد افزود: این شهر پس از قم و تبریز سومین ستون تحرک انقلاب اسلامی بود من در سال 57 در یزد بودم و دلاوری‌های مردم شما را از نزدیک دیدم.

روحانی ادامه داد: با افتخار می‌گویم که بزرگترین اساتید من در حوزه علمیه از دیار یزد بودند من شاگرد آیت‌الله شیخ مرتضی حائری یزدی بودم که خود یکی از استوانه‌های علم و دانش درحوزه علمیه بود.

وی با اشاره به حماسه 7 اسفند گفت: خوشحالم که در روزهایی مهمان شما هستم که یک دوران بزرگ و پیروزی مهمی در انتخابات را پشت سرگذاشتیم مردم ما همانطور که در سال 92 حماسه آفریدند که در آن حماسه عارف نیز نقش بسزایی داشت در هفتم اسفند نیز مردم حماسه آفریدند.

روحانی با اشاره به دوران نمایندگی خود در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال 59 افرادی که شما مردم قهرمان یزد به مجلس فرستاده بودید دسته گل‌ها و چراغ‌های درخشان مجلس شورای اسلامی بودند، آقای سیدرضا پاکزاد و آقای سید محمد خاتمی از اردکان در مجلس حضور داشتند.

وی ادامه داد: ایران قهرمانانه خدمتگزار خود را فراموش نمی‌کند و آنهایی که برای عظمت ایران تلاش کردند امروز بعنوان افتخار ایران بوده و هیچ کس نمی‌تواند نام و عظمت آنها را خاموش کند.

رئیس جمهور کشورمان با اشاره به انتخابات مجلس دهم افزود: مردم بزرگ و قهرمان ایران در هفتم اسفندماه کار عظیم و بزرگی کردند و این انتخابات پیروزی یک جناح به جناحی دیگر نبود و اخلاق بر بی‌اخلاقی و میانه روی بر افراط پیروز شد.

روحانی تصریح کرد: هم اکنون زمان آن است که برای ساختن ایرانی سربلندتر و آبادتر دست در دست هم نهیم و با وحدت و هماهنگی ایران عزیزمان را بسازیم.

وی با بیان اینکه مردم ایران با حضور در پای صندو‌ق‌های انتخابات نشاط و امید را به کشور بازگرداند افزود: رأی شما مردم رأی بر عقلانیت، منطق و امید به آینده بود که روحی جدید و امید را در کالبد کشور دمید، هم اکنون باید کینه‌ها را از بین برده و قدردان این نعمت بزرگ باشیم.

رئیس جمهور کشورمان افزود: ما باید قدردانی و سپاسگزاری خود را با خدمت به مردم نشان دهیم لذا دولت آماده همکاری بیشتر با مجلس دهم در سال آینده است؛ مجلس دهم و دولت یازدهم در کنار یکدیگرند برای حل معضلات کشور از جمله شهریت بیش از گذشته تلاش می‌کنند.

روحانی تصریح کرد: در سال 94 که روزهای پایانی آن را سپری می‌کنیم رکود جهانی به دلیل کاهش بی‌سابقه نفت فراگیر شده به گونه‌ای که تمام کشورهای نفت خیز به دلیل کاهش قیمت نفت به یک پنجم و یک ششم دچار مشکل شدند.

رئیس جمهور تصریح کرد: ارزش پول ملی در روسیه 98 درصد، در جمهوری آذربایجان 104 درصد، در کشور ترکیه با اینکه صادر کننده نفت نیست 31 درصد، در ترکمنستان 22 درصد و در قزاقستان 88 درصد کاهش یافته است آنهایی می‌گویند دولت یازدهم چه اقدامی کرده به این آمارها توجه کنند.

وی تاکید کرد: این دولت کشور را با نفت 25 دلاری اداره و ارزش پول ملی کشورمان علی‌رغم کاهش قیمت نفت حفظ کرده و ثبات و آرامش در بازار برقرار بوده و همین طور روند کاهنده تورم  را محفوظ نگه داشته است.

رئیس قوه مجریه با بیان اینکه درست است که مردم مشکلات فراوانی دارند اظهار داشت: جوانان برای اشتغال نگاهشان به رونق آینده است اما آنهایی که انصاف را در این روزهای انتخابات با بوق هایی که در دست فراموش کردند و در دوران وفور قیمت نفت در سال‌های گذشته با اینکه در سال 90 درآمد نفتی‌مان 120 میلیارد دلار بود هیچ اشتغالی برای جوانان درست نکرده‌اند.

روحانی افزود: قبول دارم که باید کار فراوانی برای اشتغال جوانان انجام شود اما از اقتصاددان و محققان استاتید دانشگاه خواهش می‌کنم آمار اشتغال پاییز امسال را در مقایسه پاییز 92 نگاه کنند.

رئیس جمهور کشورمان تاکید کرد: تعداد شاغلین کشور 1 میلیون و 179 هزار نفر اضافه شده است این به این معناست در دو سال گذشته سالی 600 هزار شغل درست شده البته ما نیاز به اشتغال یک میلیون نفر و همچنین رونق اقتصادی داریم.

وی اضافه کرد: علی‌رغم وجود مشکلات به مردم کشور قول می‌دهم که سال 95 سال رونق اقتصادی ایران خواهد بود.

رئیس قوه مجریه با مورد مخاطب قرار دادن مردم ایران تصریح کرد: کسری دولت‌هایی که می‌گفتند صادرکننده نفت در منطقه و جهان هستند اگر نگاهی به آمار تولید ناخالص داخلیشان در سال گذشته بیاندازیم می‌بینیم که عربستان 21 درصد ونزوئلا 24 درصد عراق 23 درصد الجزایر 13.9 درصد امارات 5.5 قطر 4.5 و ایران 2.5 درصد کاهش داشته است بر این اساس تمامی محققان و اساتید و همچنین افراد منصف جامعه می‌خواهم آمارها در شرایط سخت امسال توضیح دهند.

روحانی تاکید کرد: ما قدم به قدم به سمت جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی رونق اقتصادی و اشتغال حرکت خواهیم کرد و در این راستا نیازمند به اتحاد وحدت و همدلی و همزمانی دولت و مجلس هستیم.

رییس‌ جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات و برنامه‌های دولت تدبیر و امید برای شتاب‌بخشیدن به عمران و آبادانی استان یزد اشاره کرد و گفت: در این سفر 44 طرح و پروژه با اعتبار 970 میلیارد تومان اختصاص یافته است که همه این طر‌ح‌ها طی سال‌های 95 و 96 اجرایی خواهند شد.

روحانی خاطر نشان کرد: برای پروژه‌های راه و راه‌آهن استان 532 میلیارد تومان، برای بخش کشاورزی و طرح‌های آبیاری نوین 155 میلیارد تومان، برای پروژه‌های برق و عمران شهری 169 میلیارد تومان، برای بخش‌های علمی فرهنگی، گردشگری، دفاع مقدس و ایثارگران 85 میلیارد تومان، برای تکمیل 8 پروژه ورزشی در سطح استان 17 میلیارد تومان، برای تکمیل بیمارستان شهید صدوقی 7 میلیارد تومان و طرح‌های زیست محیطی 5 میلیارد تومان اختصاص یافته است.

 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
درود به اقاي روحاني خيلي متين و با سياست هستند ايشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
رئیس جمهورز محترم به شهر ما خوش امدی.
آخرین اخبار