بیش از 700 اصله نهال در چاروسا کاشته می‌شود

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چاروسا گفت: بیش از 700 اصله نهال در این شهرستان کاشته می‌شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،رضا آشیان  با تبریک هفته منابع طبیعی اظهار کرد: این هفته فرصت خوبی برای ارتقای درختکاری و فرهنگ‌سازی در زمینه حفظ و احیای منابع طبیعی است.

وی افزود: هفته منابع طبیعی بهترین فرصت برای یادآوری آموزش‌های شهروندی و همچنین جلب مشارکت مردم در نگهداری از فضای سبز است.

این مسئول خاطرنشان کرد: هفته منابع طبیعی هفته پاسداشت از زحمات کسانی است که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم در منابع طبیعی و برای حفظ و نگهداری از اراضی و منابع ملی تلاش می‌کنند.

آشیان تاکید کرد: ترویج فرهنگ درختکاری و حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی بین مردم می‌تواند زمینه ساز توسعه و حفاظت بهینه از عرصه‌های منابع طبیعی باشد.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ درخت و درختکاری را در جامعه نهادینه کنیم، یادآور شد: امروز فرهنگ درختکاری که فرهنگ بزرگان و ائمه ماست به فراموشی سپرده شده و مردم کمتر از این نعمت خداوند حفاظت و نگهداری می‌کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چاروسا با بیان اینکه شعار هفته منابع طبیعی سال جاری مدیریت جامع منابع طبیعی با مشارکت مردم است، ادامه داد: هفته بزرگداشت منابع طبیعی و آبخیزداری همه ساله از 15 تا 21 اسفندماه همراه با برنامه‌های متنوع برگزار می‌شود.

آشیان کاشت نهال در گلزار مطهر شهدای منطقه و گمنام، همایش پیاده‌روی، برگزاری مسابقات ورزشی متنوع، مانور نیروهای منابع طبیعی برای حفظ و نگهداری منابع طبیعی و برگزاری جشن درختکاری را از مهم‌ترین برنامه‌های هفته منابع طبیعی و آبخیزداری چاروسا دانست.

وی با بیان اینکه امسال بیش از 700 اصله نهال در چاروسا غرس می‌شود، گفت: نهال‌های موجود به صورت رایگان در بین مردم توزیع خواهد شد.
انتهای پیام /
برچسب ها: اصله ، نهال ، کاشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.