اهدا بیش از 16 هزار واحد خون در کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری

مدیر کل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای امسال تا کنون بیش از 16 هزار و 825 واحد خونی در این استان از سوی مردم و مسئولان اهدا شده است.

 
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، کاظم حسن زاده افزود: در این مدت 19 هزار و 720 هزار نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد مراجعه کردند که از این تعداد 16 هزار و 486 نفر آقا و 399 نفر خانم بوده است.
وی بیان کرد: از این تعداد دو هزارو 433 نفر برای بار اول، چهار هزارو 587 نفر با سابقه و 9 هزارو 805 نفر اهداکنندگان مستمر بودند.
حسن زاده اظهار کرد:افرادی که از لحاظ جسمی سالم بوده بیماری های قلبی،عروقی، ریوی،عفونی نداشته و حداقل 18و حداکثر 65 سال سن داشته باشند با داشتن حداقل 50 کیلو وزن و فشار خون مناسب می توانندخون اهدا کنند.
وی ادامه داد: از هر کیسه خون کامل حداقل سه فرآورده خون فشرده، پلاکت و پلاسما که هر کدام دارای مصرف خاص هستند، تهیه می شود.
مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمدافزود: بیشترین مصرف خون های اهدایی در بخش های بیماری های تالاسمی، جراحی ،زنان و زایمان است.
حسن زاده گفت: حدود 95 درصد از خون های اهدایی مربوط به آقایان و پنج درصد مربوط به بانوان است در حالی که بیشترین مصرف کننده خون های اهدایی خانم ها هستند.
وی بیان کرد:استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه اهداء خون در سال های اخیر جزو سه استان اول کشور بوده است.
استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیت حدود 700 هزار نفری دارای سه مرکز اهداء خون در شهر های یاسوج، گچساران و دهدشت است.
انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.